Ursprungligen postat av Fredrik teamfåttnått
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Nya riggar........Yippy!
Collapse
X
-
I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!
-
Ursprungligen postat av TAMTAM Visa inläggRullar skrev du tycker YMs fiskes bästa verkar fina annars återstår nog endast Bigjons alt hemmatillverkat finns ett antal utomlands också men har inte haft dem själv så det är svårt att rekommendera med säkerhet.
Visserligen sker det väl för det mesta bara en invevning per tur men ändå..
Blir nog big johns. Skönt handtag och smidiga att veva och inte heller så farligt dyra på dessa amerikanska sidor..
Yms fiskes rullar ser väldigt fina och välgjorda ut. Men har för mig att det skulle bli ganska så mycket dyrare om jag inte minns fel..
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Fredrik teamfåttnått Visa inläggHar hemma tillverkade nu. Fungerar hyffsat. Bara jävulskt sega o veva in ibland
Visserligen sker det väl för det mesta bara en invevning per tur men ändå..
Blir nog big johns. Skönt handtag och smidiga att veva och inte heller så farligt dyra på dessa amerikanska sidor..
Yms fiskes rullar ser väldigt fina och välgjorda ut. Men har för mig att det skulle bli ganska så mycket dyrare om jag inte minns fel..
Kostar du på nytt köp de bästa du ska arbeta med dem många gånger engångsinvestering ska tillägga har inte haft YMs men är imponerad av hantverket på bilderna men erfarenheten av dem är inte längre big jons känner jag till dock tydligen behöver man vara försiktig med handtagen där (reservdelar finns på bigjon.com) kör du upp dem går de aldrig sönder kanske i panik/nödläge då.I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av TAMTAM Visa inläggVad menar du med sega att veva in? normalt kör man hem pulkorna tar bara hem slacket så gör vi iaf.
Kostar du på nytt köp de bästa du ska arbeta med dem många gånger engångsinvestering ska tillägga har inte haft YMs men är imponerad av hantverket på bilderna men erfarenheten av dem är inte längre big jons känner jag till dock tydligen behöver man vara försiktig med handtagen där (reservdelar finns på bigjon.com) kör du upp dem går de aldrig sönder kanske i panik/nödläge då.
Men jag får se hur jag gör. Jag är med imponerad av dom på yms. Helt klart.
Får kika lite närmre på vad pris skillnaden blir..
Tack för hjälpen
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Flodström Visa inläggHar sett priser på Big Jon-rullar på ca 78 USD /st och ännu billigare om man köper ett par (för relingmontage).
Mvh
Det är dom som vanligtvis sitter på deras mast väl?
Har hittat ett företag här i sverige som tar hem grejor från USA. Så slipper man lite av tullen/momsen iaf
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Fredrik teamfåttnått Visa inläggDet är dom jag med är spekulant på.
Det är dom som vanligtvis sitter på deras mast väl?
Har hittat ett företag här i sverige som tar hem grejor från USA. Så slipper man lite av tullen/momsen iafI hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Fredrik teamfåttnått Visa inläggJasså? Till butiken i sverige?
Godkänner säljaren att skicka varorna från USA som Gåva därimot så kan man slippa förtullningsavgifter och moms om varan/varona inte kostat mer än ca 1000kr (tror jag det är i Sverige). Men då måste du avtala det med säljaren vilket inte alltid går.
mvhMvh Flodström
Flyfishing for salmon
Kommentera
Foton
Collapse
-
Jag letar efter lite sånna här westins jätte 17cm i shallow modellen och vanliga, har du några som ligger...1 Foto
-
Kanal: Trolling - Utrustning
2024-08-04, 19:02 -
-
Svar till Oskwig Pike spöhållareav xNekkTack för tipsen!
Gjorde likt Kona och beställde ett gäng längre bultar (8 cm) i stl. M6...2 Foton-
2024-07-17, 13:00 -
-
Svar till Oskwig Pike spöhållareav KonaFörstår. Annars nyper du fast dem med längre bultar än original enl. bild. Strunta helt i bultar ne...1 Foto
-
2024-07-12, 15:38 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Kona, 2022-07-09, 15:22
|
19 svar
808 visningar
0 gillar