Nya riggar........Yippy! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nya riggar........Yippy!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Fredrik teamfåttnått Visa inlägg
    Okej..
    Jag skrev också lite mail med fish307 och märkte också att dom svarade blixt snabbt.
    Jag får helt enkelt överväga detta jag fått med mig nu av er hjälp så får vi se vilken firma det blir.
    Först blir det iaf ett par planeboards rullar

Tack för hjälpen!

Mvh
    Rullar skrev du tycker YMs fiskes bästa verkar fina annars återstår nog endast Bigjons alt hemmatillverkat finns ett antal utomlands också men har inte haft dem själv så det är svårt att rekommendera med säkerhet.
    I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Ursprungligen postat av TAMTAM Visa inlägg
      Rullar skrev du tycker YMs fiskes bästa verkar fina annars återstår nog endast Bigjons alt hemmatillverkat finns ett antal utomlands också men har inte haft dem själv så det är svårt att rekommendera med säkerhet.
      Har hemma tillverkade nu. Fungerar hyffsat. Bara jävulskt sega o veva in ibland
      Visserligen sker det väl för det mesta bara en invevning per tur men ändå..
      Blir nog big johns. Skönt handtag och smidiga att veva och inte heller så farligt dyra på dessa amerikanska sidor..

Yms fiskes rullar ser väldigt fina och välgjorda ut. Men har för mig att det skulle bli ganska så mycket dyrare om jag inte minns fel..
      http://www.teamfattnatt.se

Kommentera

Har hemma tillverkade nu. Fungerar hyffsat. Bara jävulskt sega o veva in ibland
        Visserligen sker det väl för det mesta bara en invevning per tur men ändå..
        Blir nog big johns. Skönt handtag och smidiga att veva och inte heller så farligt dyra på dessa amerikanska sidor..

Yms fiskes rullar ser väldigt fina och välgjorda ut. Men har för mig att det skulle bli ganska så mycket dyrare om jag inte minns fel..
        Vad menar du med sega att veva in? normalt kör man hem pulkorna tar bara hem slacket så gör vi iaf.
        Kostar du på nytt köp de bästa du ska arbeta med dem många gånger engångsinvestering ska tillägga har inte haft YMs men är imponerad av hantverket på bilderna men erfarenheten av dem är inte längre big jons känner jag till dock tydligen behöver man vara försiktig med handtagen där (reservdelar finns på bigjon.com) kör du upp dem går de aldrig sönder kanske i panik/nödläge då.

Kommentera

Ursprungligen postat av TAMTAM Visa inlägg
          Vad menar du med sega att veva in? normalt kör man hem pulkorna tar bara hem slacket så gör vi iaf.
          Kostar du på nytt köp de bästa du ska arbeta med dem många gånger engångsinvestering ska tillägga har inte haft YMs men är imponerad av hantverket på bilderna men erfarenheten av dem är inte längre big jons känner jag till dock tydligen behöver man vara försiktig med handtagen där (reservdelar finns på bigjon.com) kör du upp dem går de aldrig sönder kanske i panik/nödläge då.
          Det där med handtagen har jag med hört talas om..
          Men jag får se hur jag gör. Jag är med imponerad av dom på yms. Helt klart.

Får kika lite närmre på vad pris skillnaden blir..

Tack för hjälpen

Kommentera

cannon har rullar,funkar samma som djupriggsrullen,spärrar alltid när man vevar framåt o släpper bakåt..fiffigt,kan vara dyra,har ej kollat va dom kostar nya nu..

mvh mwikstrom

Kommentera

Har sett priser på Big Jon-rullar på ca 78 USD /st och ännu billigare om man köper ett par (för relingmontage).

Mvh
              Mvh Flodström
              Flyfishing for salmon

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodström Visa inlägg
                Har sett priser på Big Jon-rullar på ca 78 USD /st och ännu billigare om man köper ett par (för relingmontage).

Mvh
                Det är dom jag med är spekulant på.
                Det är dom som vanligtvis sitter på deras mast väl?

Har hittat ett företag här i sverige som tar hem grejor från USA. Så slipper man lite av tullen/momsen iaf

Kommentera

Det är dom jag med är spekulant på.
                  Det är dom som vanligtvis sitter på deras mast väl?

Har hittat ett företag här i sverige som tar hem grejor från USA. Så slipper man lite av tullen/momsen iaf
                  Nej då du får betala moms också på deras tjänster som tillägg.

Kommentera

Jasså? Till butiken i sverige?

Kommentera

Jasså? Till butiken i sverige?
                      det är lag på 25% skatt (=moms) på alla varor och tjänster i Sverige, samma som i norge. Ett företag/butik som säljer importerade varor lägger i regel på 300% på deras inköpspris, då ligger nettot på ca 100% över priset i USA. Sen läggs momsen på och då blir varan ca 3 gånger dyrare här i Sverige. Det är därför vi oftast beställer direkt från USA.

Godkänner säljaren att skicka varorna från USA som Gåva därimot så kan man slippa förtullningsavgifter och moms om varan/varona inte kostat mer än ca 1000kr (tror jag det är i Sverige). Men då måste du avtala det med säljaren vilket inte alltid går.

mvh
                      Mvh Flodström
                      Flyfishing for salmon

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Kona, 2022-07-09, 15:22
                      19 svar
                      808 visningar