Vilken djuprigg är bäst - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vilken djuprigg är bäst

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Hmmmmmmmm, kanske det blir Penn i stället för Scotty då? Vet det går en och annan Penn på eBay. Skall kolla lite oftare efter Penn framöver.

Tamtam, Hur är det med teleskopiska Penn, finns? finns ej? fällbarhet/svivelfäste etc, hur är det med det?

mvh
    Mvh Flodström
    Flyfishing for salmon

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodström Visa inlägg
      Hmmmmmmmm, kanske det blir Penn i stället för Scotty då? Vet det går en och annan Penn på eBay. Skall kolla lite oftare efter Penn framöver.

Tamtam, Hur är det med teleskopiska Penn, finns? finns ej? fällbarhet/svivelfäste etc, hur är det med det?

mvh
      Penn har ej teleskopisk bom går ej heller att fälla upp (vad nu det ska vara bra för) använd en Cannon retro-ease istället snurrplattan är enormt kraftig till och med lite klumpig kanske men där är man fri att använda vad man vill exv Bigjons plattor är små och starka ingen plast, ska båten stå utomhus med snurrplattorna kvar är de att starkt rekommendera aluminium spricker aldrig pga av solljus.
      Scotty vet jag inget om har aldrig haft någon dock har jag tittat på dem tycker de verkar lite plastiga men som sagt många är nöjda trots allt säkert bra grejor.
      Cannon har en fördel deras tillbehör såsom spöhållare och liknande är bra utformat kvaliteten är dock inget vidare
      I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Ursprungligen postat av Landlax Visa inlägg
        Helt enkelt vilken djuprigg är bäst???
        (ej eldriven)
        Jag kollade just i facit och där stod det att Scottys riggar var bäst tack vare sin robusthet och funktionalitet. Cannon är god tvåa, medan Big Jon känns rapplig och har en korkad strömbrytare.

Kolla priserna i USA innan du handlar.
        /Magic

Kommentera

hej igen landlax.

Ok vättern men då funkar Cannon ET-2 och Scotty Depth Master 1050. Prosværa ock helt ok djupriggar. En naktdel ær att su måste anvænda høger hand hela tiden på cannon. kan bli lite tungt om det blir mycket vevande. Vill du ha en begangnd så brukar det vara lætt att hitta. men tænk på det som gubbarna øver skrev. De kan sprika i plasten.

Niklas
          Niklas
          http://slasklag1.blogspot.com/

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodström Visa inlägg

mvh
            Flodström hittar du ett par fina Penn på Ebay i höst kan du göra fynd om du är ute efter billiga (och riktigt riktigt bra) manuella de har långa bommar 625 har 4fots bommar delbara på mitten 600 har tvåfot men kan kompletteras med förlängningar för att bli 625or, själv gjorde jag ett specialfäste till mina bommar som såg ut exakt som den frontmonterade Cannon dubbla spöhållaren som sitter fram helt i aluminium med håldia 28mm för bommen sen skruvade jag dit ett par Cannon plasttuber såg ut som Cannons frontmonterade hållare på bommen och funkade perfekt.
            Dessutom skruvade jag dit ett par Cannon Retro-ease.

Kommentera

Ursprungligen postat av Landlax Visa inlägg
              Helt enkelt vilken djuprigg är bäst???
              (ej eldriven)
              Hej Landlax; Jag har två Cannon MAG-10 som jag köpte av Mats Olofsson på Normark Scandinavia 1987. De har fungerat till min fulla belåtenhet i 20 år och cirka 50 trollingdagar per år. Jag har varit med i andra båtar när Scotty och Big Jon, Proos och Rivera har krånglat, men det kan kanske bero på handhavaren och inte märket. Vi får se om mina Cannon MAG-10 hänger med i drygt 20 år till.... eller åtminstone tills jag blir 90.
              Go for the Best!
              Old Firehand

Kommentera

Ursprungligen postat av TAMTAM Visa inlägg
                Penn Fathom Master 625 hade ett par i 20år oslagbara, Unitroll (som jag också haft) är ett skämt i jämförelse.
                http://www.pennreels.com/01_products...downrigger.htm
                De där fungerar riktigt bra! har använt dem i Tobago och inte haft några problem med dem. Inte flashiga på något sätt men väldigt funktionellla. Rekommenderas!

Kommentera

Jonas Cannon har valt att göra en sötvattensserie och en saltserie de vita är saltriggar mer alu och rostfritt för att stå emot Penn har bara en serie räcker bra oavsett var de används.

Kommentera

djuprigg

tjena har kört trolling till o från sen 87 och den enda rigg som går att köra med en hand är väl scotty-riggarna vare sig du vevar upp-ner så spärrar de så fort du släpper veven mvh stefan

Kommentera

Jag är tacksam för alla tips som jag fått ..
                      Det lutar nog åt en Penn men vi får se
                      Skitfiske / Landlax ( Nu över 240 medlemmar i forumet ;-)

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Kona, 2022-07-09, 15:22
                      19 svar
                      794 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg anteman
                      av anteman