Shakespeare Ugly Stik Gold Tiger spöna hur är dom. Är dom mycket styva eller såg att dom hade 15-40lb i test kurvan med anns dom flesta andra spön jag provat varit 12-25lb. Har en bunt Steénsson spön som jag ska byta ut. Dom har funkat bra. Men det är ju roligt att ha något nytt
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Ugly Stik ?
Collapse
X
-
Taggar: Ingen
-
Jag kör med dessa Shakespeare spöna i 9' 6-20lb ...helt sagolika spö att drilla stor fisk på, men en del tycker dom är för mjuka och lite "svajiga" men det är väl en smaksak...
Kommentera
-
Bra med ett spö med lite ryggrad i när det suger på nån större bit. Vet inte hur uglystiken är, men Steensonspöna är dom mjukaste spön jag någonsin fiskat med och lämpar sej utmärkt för riggfiske men för planerboarden är dom alldeles för mjuk.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av TAMTAMTror jag kännt på dem rekommenderas nog som biljardkö framför trollingspön inte helt säker dock ett spövift med spöet i hand borde räcka!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av team charHar lite långt för att åka och känna på dom närmaste som säljer dom är nog 600km bort.
Kommentera
-
-
Ursprungligen postat av team charShakespeare Ugly Stik Gold Tiger spöna hur är dom. Är dom mycket styva eller såg att dom hade 15-40lb i test kurvan med anns dom flesta andra spön jag provat varit 12-25lb. Har en bunt Steénsson spön som jag ska byta ut. Dom har funkat bra. Men det är ju roligt att ha något nytt
Köp kvalitets spön dessa brukar alltid ha bästa känslan och hålla längst, i längden är det värt pengarna.
Själv har jag 4 st 8,5fot St Croix riggspön med ringar dessa är nog snart 20 år gamla men är lika bra som nya mjuk skön aktion men har backbone om det behövs böjer sej snyggt nerspända mot utlösarna.
Ett inline spö jag gillar är det silverfärgade Bios riggspöt kanske något styvt i aktionen kan dubblera som planer spö också känns som kvalitet.
Har också ett gäng Shakespeare Tidewater inline planer spön med kass kvalitet i allt utom klinga och aktion, gillar dem skarpt men som sagt har fått kosta på mycket pengar och arbete för att hålla dem gående.
Är du inte säker på vad du söker ring till Jimmy på Regal den killen är mycket duktig bättre råd kan du nog inte få skulle jag tro.I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av jojon80Bra med ett spö med lite ryggrad i när det suger på nån större bit. Vet inte hur uglystiken är, men Steensonspöna är dom mjukaste spön jag någonsin fiskat med och lämpar sej utmärkt för riggfiske men för planerboarden är dom alldeles för mjuk.sigpic
Kommentera
-
Ugly stik
Hejsan. Har några kompisar som kör med Ugly spön och är mkt nöjda med dem. Har själv kört tre säsonger med Ron Thompsson Hard Core 8,6 fots på djupriggarna. Mkt sköna att drilla med. Mjuk topp med en bra ryggrad och billiga. Har även några Shakespeare Sturdy stik 7 fotare men de tycker jag är lite för styva + att de saknar kryssbutt. Kör även med Daiwa Megaforce 7 fotare på planerboarden och de är bra till det. Men kanske lite för stela till djuprigg. Annars är det sköna spön till ett bra pris. En nackdel med Daiwa-spöna är den lilla ringen till att fästa beteslåset/draget i under t.ex transport, sitter dumt till. Linan vill gärna hänga sig runt den ibland. Småsak men det stör en med tiden. Har tejpat över den istället.
Kommentera
Foton
Collapse
-
Jag letar efter lite sånna här westins jätte 17cm i shallow modellen och vanliga, har du några som ligger...1 Foto
-
Kanal: Trolling - Utrustning
2024-08-04, 19:02 -
-
Svar till Oskwig Pike spöhållareav xNekkTack för tipsen!
Gjorde likt Kona och beställde ett gäng längre bultar (8 cm) i stl. M6...2 Foton-
2024-07-17, 13:00 -
-
Svar till Oskwig Pike spöhållareav KonaFörstår. Annars nyper du fast dem med längre bultar än original enl. bild. Strunta helt i bultar ne...1 Foto
-
2024-07-12, 15:38 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Kona, 2022-07-09, 15:22
|
19 svar
812 visningar
0 gillar