Ugly Stik ? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ugly Stik ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

ugly stick 15-40 Ibs spön är kanon

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodebanan
      Håller med dig, räcker ju att svinga som i äffären så känner man ju att det är "glasfiber"spön Det är dom ju iofs inte ensamma om, men jag fattar inte hur sådana spön kan sälja?
      olssons egen serie, allt går att sälja med mördande reklam. Medelhård aktion enligt dom! (?) Synd för kompisen som beställde 12 st. Ja det är rena rama glasfiberstuket, helt värdelöst på planern om något stort nyper på, Kan ju få kämpa en halvtimme med en 5 kilosgädda. men utmärkta som riggspön. Snygga är dom också!

Kommentera

Ursprungligen postat av TAMTAM
        Tror jag kännt på dem rekommenderas nog som biljardkö framför trollingspön inte helt säker dock ett spövift med spöet i hand borde räcka!
        Tamtam kör ni inte med ganska styva spön där nere på östersjölaxen? Framförallt med fiske på dipsys och liknande borde det ju vara bra att ha nåt rejält att sätta emot med om storlaxen nyper på

Kommentera

Ursprungligen postat av jojon80
          Tamtam kör ni inte med ganska styva spön där nere på östersjölaxen? Framförallt med fiske på dipsys och liknande borde det ju vara bra att ha nåt rejält att sätta emot med om storlaxen nyper på
          Till Dipsy så har jag Dipsyspön, kommer inte ihåg vad dom heter nu men dom är lite längre och stadigare, till riggar och planerboard så kör jag ABU Enticer 8,6 fot som jag tycker är stadiga och sköna. jag hade även ett par RT Cruiser tidigare som var mjukare men jag har tagit en 10,4 kg lax på det ihop med en Ambassadör 6500 CS Rocket, det tog en stund...
          http://teamjoj.blogspot.com/

Kommentera

Regal har ett eget spö, kanske kan va nått. Fast till östersjön!
            G.Loomis - Fear No Fish

Kommentera

7"ugly stick tiger gold 15-40 Ibs spön har jag till ytfisket i vänern o vättern och jag är helnöjd,går även ha till riggen (det har kompisen)men jag tycker det är gränsfall.450 kr på orsa fiskecenter

Kommentera

Ugly Stick

Gold Tiger spöna är jäkligt sköna.Jag känner flera som har dom,och de är väldigt nöjda,har pratat med folk på Lake Touren som haft Ugly Stick spön i många år och dom lyriska.
                Synd att du inte kan känna på dom, klassningen på spön skiljer sig på olika fabrikat. även om det står 15-40 så är dom inte så hårda. Men det är ett grymt spö och drilla fisk på. Bra grejor är det iallafall.

Kommentera

Ursprungligen postat av bjärven
                  7"ugly stick tiger gold 15-40 Ibs spön har jag till ytfisket i vänern o vättern och jag är helnöjd,går även ha till riggen (det har kompisen)men jag tycker det är gränsfall.450 kr på orsa fiskecenter
                  Visst kan jag ha fel här vad gäller Ugly stik dock minns att jag svingat ett sånt och omgående förkastat det som för styvt, tror nog de finns i olika modeller och här kanske man får vara uppmärksam, har du långt till affären beställ ett och känn värsta som kan hända är väl att du får skicka i retur.
                  Jojon för Dipsy av den större modellen krävs specialspön typ Daiwa Heartland Dipsy Special 9,5-10,5 fot och liknande de har mycket kraftigt motstånd i vattnet klarar inga vanliga spön den mindre däremot funkar till mer normala spön och är en mycket bra grej som jag ofta använder.
                  I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodebanan
                    Håller med dig, räcker ju att svinga som i äffären så känner man ju att det är "glasfiber"spön Det är dom ju iofs inte ensamma om, men jag fattar inte hur sådana spön kan sälja?
                    Flode till riggspön är glasfiber att föredra eller möjligen "graphite reinforced" rena kolfiberspön funkar inte här dessa är för kastfiske kolfiber är ett alldeles för snabbt material
                    I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Ursprungligen postat av jojon80
                      olssons egen serie, allt går att sälja med mördande reklam. Medelhård aktion enligt dom! (?) Synd för kompisen som beställde 12 st. Ja det är rena rama glasfiberstuket, helt värdelöst på planern om något stort nyper på, Kan ju få kämpa en halvtimme med en 5 kilosgädda. men utmärkta som riggspön. Snygga är dom också!
                      Tycker dom är fula, och att sätta dit en Yellowbird är ju som att ta självmord för vänsternäven
                      sigpic

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Kona, 2022-07-09, 15:22
                      19 svar
                      817 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg anteman