Hållare för loden - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hållare för loden

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Hållare för loden

Hej! Undrar hur ni har löst förvaring av loden när vi är i väg och fiskar. Jag har inte hittat något bra sätt. Har funderat på att köpa så kallade "retrievers" för att enkelt kunna dra in loden, men förvaringsproblemet kvartstår vid transportsträckor. Tar tacksamt emot förslag! Gärna bilder/ritningar! Tack på förhand! Skitfiske på Er! Mvh Thomas
    www.hallefishingcamp.com

Scotty kar en krok som fästes på bomen som man hänger upp lodet på vid transport
    Bifogade filer

http://teamchar.blogspot.com/

Kommentera

Ursprungligen postat av team char Visa inlägg
      Scotty kar en krok som fästes på bomen som man hänger upp lodet på vid transport
      ... och som är helt värdelös om det inte är plattvatten...
      /Magic

Kommentera

Ursprungligen postat av SirToby Visa inlägg
        Hej! Undrar hur ni har löst förvaring av loden när vi är i väg och fiskar. Jag har inte hittat något bra sätt. Har funderat på att köpa så kallade "retrievers" för att enkelt kunna dra in loden, men förvaringsproblemet kvartstår vid transportsträckor. Tar tacksamt emot förslag! Gärna bilder/ritningar! Tack på förhand! Skitfiske på Er! Mvh Thomas
        Lite mer konstruktivt svar från mig:
        Jag har sett två typer av förvaring som funkar, det ena är en "skål" med spännband runt/över där du lägger blyloden och spänner fast dem. Det andra är en specialdesignad låda/korg i rostfri plåt (typ papperskorg i SAAB V4...) som sitter nära reling/rigg där loden stoppas ned. Inga bilder, sorry.

Jag har en karbinhake längst ned (under ryckdämparen) och kopplar alltid loss loden vid transport eftersom de har en tendens att vara olydiga annars.

Generellt tips är att ta en sväng till en trollingtävling och titta på båtarna - i ditt fall Laxcup Nynäs om några veckor. Det finns ofta många smarta lösningar att kika på.
        /Magic

Kommentera

låda

kanske en smal låda på insidan av relingen
          i lämpligt material är den bara djup och inte för stor
          i förhållande till loden borde det funka

Ursprungligen postat av magic Visa inlägg
          Lite mer konstruktivt svar från mig:
          Jag har sett två typer av förvaring som funkar, det ena är en "skål" med spännband runt/över där du lägger blyloden och spänner fast dem. Det andra är en specialdesignad låda/korg i rostfri plåt (typ papperskorg i SAAB V4...) som sitter nära reling/rigg där loden stoppas ned. Inga bilder, sorry.

Jag har en karbinhake längst ned (under ryckdämparen) och kopplar alltid loss loden vid transport eftersom de har en tendens att vara olydiga annars.

Generellt tips är att ta en sväng till en trollingtävling och titta på båtarna - i ditt fall Laxcup Nynäs om några veckor. Det finns ofta många smarta lösningar att kika på.
          Spöböj !!

Kommentera

Jag har en skräddarsydd ganska djup låda i rostfritt med sönderskuret liggunderlag i botten som jag lägger lodet i.
            Tycker det fungerar skitbra förutom att jag glömde beställa dräneringshål hos plåtslagaren och givetvis har jag glömt det varje gång jag pysslat med båten.
            //Cole
            http://sportfisher.se

Kommentera

Hej! Tack för tipsen - ska nog bege mig ner till Nynäs och se om jag kan få några tips!
              www.hallefishingcamp.com

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Kona, 2022-07-09, 15:22
              19 svar
              815 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg anteman