efterlyser mått och ritning till regalkölen - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

efterlyser mått och ritning till regalkölen

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• efterlyser mått och ritning till regalkölen

Är riktigt sugen på att testa ett par mariestadare med regalköl. Ngn som har mått/bilder på en sådan att dela med sej av?

tack på förhand / j

Jojon tror Grizzly är identisk nog ingen större skillnad, bild borde finnas på Regals sida har för mej det mvh
    I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Ursprungligen postat av Jonas 37
      Om du inte vill köpa mina så kan jag när jag får tid knalla ner i garaget och ta mått på dom om du vill.
      tack för erbjudandet jonas, men jag tänkte försöka snickra ihop ett par själv, alltid roligast med hemmagjorda grejor, va ska du sälja för? funkar dom inte enligt förväntat, bytt upp dej till TL tom

Kommentera

Ursprungligen postat av TAMTAM Visa inlägg
        Jojon tror Grizzly är identisk nog ingen större skillnad, bild borde finnas på Regals sida har för mej det mvh

bilder finns, både hos trumman och regal, Men vet inte riktigt hur den ser ut/mått. Ser nästan ut som om den är bockad i några grader utåt (från båtens sida så att säga)

ska gjuta av ett par mariestad, tänkte försöka med alu-folie och två lager plast, tror ni det räcker? Behöver man fylla i nå fogskum tror ni? vill ju ha dom så lätta som möjligt.

Kommentera

Låter som du har för mycket fritid jojon!
          Två lager plast låter lite tunt om det är formen du menar dessutom skulle det inte förvåna mej om du dessutom behöver plasta in två tvärgående plyfaremsor på formens baksida för att förhindra deformering längs sidorna, jag är inte säker på något men det skulle inte förvåna mej, plast kan vara lurigt ibland, alufolie blir nog mycket spackling efteråt då räcker det inte med ett kraftigt wax lager på originalet? lycka till blir det som man tänkt sej är plast kul

Kommentera

Med risk för att få dumstruten påsatt men vad f#n är det där och vad har man dom till ????
            Den vise talar om vad han sett, dåren vad han hört

Kommentera

Jorå fritiden finns där. iaf nu på vinterhalvåret när isen ligger!

Tänkte helt enkelt låna kompisens nya pulkor. Lägga ett par lager alu-folie och helt enkelt plasta i flera lager. Väntar tills det härdar, gör sen om samma procedur på överdelen plastar sedan helt enkelt ihop de två delarna. Undrar om jag är ute och cyklar här...

kanske bättre tillverka en form i alu då får jag ju de exakta yttermåttet. Men någon mm större eller mindre spelar knappast ngn roll.

Ursprungligen postat av TAMTAM Visa inlägg
              Låter som du har för mycket fritid jojon!
              Två lager plast låter lite tunt om det är formen du menar dessutom skulle det inte förvåna mej om du dessutom behöver plasta in två tvärgående plyfaremsor på formens baksida för att förhindra deformering längs sidorna, jag är inte säker på något men det skulle inte förvåna mej, plast kan vara lurigt ibland, alufolie blir nog mycket spackling efteråt då räcker det inte med ett kraftigt wax lager på originalet? lycka till blir det som man tänkt sej är plast kul

Kommentera

Ursprungligen postat av Gnagarn Visa inlägg
                Med risk för att få dumstruten påsatt men vad f#n är det där och vad har man dom till ????
                en köl på en pulka till planerboardfiske till trolling

Kommentera

Ursprungligen postat av jojon80 Visa inlägg
                  Jorå fritiden finns där. iaf nu på vinterhalvåret när isen ligger!

Tänkte helt enkelt låna kompisens nya pulkor. Lägga ett par lager alu-folie och helt enkelt plasta i flera lager. Väntar tills det härdar, gör sen om samma procedur på överdelen plastar sedan helt enkelt ihop de två delarna. Undrar om jag är ute och cyklar här...

kanske bättre tillverka en form i alu då får jag ju de exakta yttermåttet. Men någon mm större eller mindre spelar knappast ngn roll.
                  Bästa släppet får du om du tejpar orginalen pulkan med brun pack tejp och sen plastar med tre lager matta som flyt material funkar fogskum och sen plast över det. Men har man ingen plugg blir det ganska mycket slipning om man ska få dom släta och fina.
                  En bild på pluggen
                  Bifogade filer

http://teamchar.blogspot.com/

Kommentera

right
                    Senast ändrad av TAMTAM; 2007-02-26, 20:47.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Kona, 2022-07-09, 15:22
                    19 svar
                    808 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg anteman
                    av anteman