Bestyckning av wobbler för lax - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bestyckning av wobbler för lax

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Giganticsalmon
    TAMTAM, vad betyder denna meningen?
    Fisken släppte vid ytan, wobblern flög upp, fick den mitt i pannan
    I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Ursprungligen postat av TAMTAM
      Hej TamTam; Samma sak hände mig när Stefan Trumstedt och jag tävlade i LaxCup Nynäs något av åren 1997-1999 utanför Storskär. Stefan drillade en lax runt 15 kilo som huggit på en Northern King MAG Hologram färg HCP. Jag ville, som jag alltid brukar göra, håva laxen framifrån på babords sida av båten. Stefan ville absolut att jag skulle håva laxen bakifrån. Eftersom det var Stefans lax följde jag hans mycket tydliga direktiv och försökte håva laxen bakifrån. När laxen kände håvgarnet på insidan av håven med stjärten fick den panik och gjorde ett högt språng rakt upp i luften och jag fick Nortern King draget mitt mellan ögonen. Tur att jag hade glasögon, men du kan inte ana hur besviken och ledsen jag var när laxen gick. Och ändå värre, det var Stefans lax!
      Go for the Big Ones!
      Old Firehand

Kommentera

Ursprungligen postat av Old Firehand
        Hej TamTam; Samma sak hände mig när Stefan Trumstedt och jag tävlade i LaxCup Nynäs något av åren 1997-1999 utanför Storskär. Stefan drillade en lax runt 15 kilo som huggit på en Northern King MAG Hologram färg HCP. Jag ville, som jag alltid brukar göra, håva laxen framifrån på babords sida av båten. Stefan ville absolut att jag skulle håva laxen bakifrån. Eftersom det var Stefans lax följde jag hans mycket tydliga direktiv och försökte håva laxen bakifrån. När laxen kände håvgarnet på insidan av håven med stjärten fick den panik och gjorde ett högt språng rakt upp i luften och jag fick Nortern King draget mitt mellan ögonen. Tur att jag hade glasögon, men du kan inte ana hur besviken och ledsen jag var när laxen gick. Och ändå värre, det var Stefans lax!
        Go for the Big Ones!
        Old Firehand
        Knappast ditt fel Firehand, han får skylla sej själv om han vill håva bakifrån på en sån fisk när båten hela tiden rör sej framåt lite.
        Helt livsfarligt enligt min åsikt.
        Firehand då såg du invägningarna 1998 på Laxcupen?
        Tänk om nåt liknande kommer tillbaka vilken syn det var
        Senast ändrad av TAMTAM; 2006-11-23, 06:27.

Kommentera

Knappast ditt fel Firehand, han får skylla sej själv om han vill håva bakifrån på en sån fisk när båten hela tiden rör sej framåt lite.
          Helt livsfarligt enligt min åsikt.
          Firehand då såg du invägningarna 1998 på Laxcupen?
          Tänk om nåt liknande kommer tillbaka vilken syn det var
          Hej igen TamTam; Ja, nog har jag stått och drömt vid invägningen när jag sett vilka superlaxar som kommit upp Vid LaxCupen i Nynäs. Jag har en jättestor bild på väggen i köket av 26,5 kiloslaxen som Morgan Lewin i Örebro fångade vid Landsort tillsammans med Stefan "Källan" Källström 7 juni 1998, vinnarlaxen 1998. Det är så att man då och då tänker på att bilda ett eget trollingteam!
          We have to go for the Big Ones!
          Old Firehand

Kommentera

Ja den invägningen glömmer jag aldrig kunde inte tro det var sant när man såg fiskarna som släpades fram till lådorna och de var inte få

Kommentera

Ja fasen, nu hajar jag din originalmening.

Kommentera

Ursprungligen postat av Ari
                Jag kör nästan enbart med rödvita wobbler för gösen. Har efter exprimenterande kommit fram till att dem ger klart bäst med gös i sjöarna som jag fiskar i. Och då har jag faktiskt fiskat med samma wobblermodeller och på samma djup under många fiskepass. Dock brukar jag forfarande köra ett bete med annan färgsättning i släpet. På dessa rödvita wobbler har jag märkt att gösen gärna hugger mot den röda "skallen" på wobblern. Har haft problem med vissa wobbler som har den främre kroken placerad för långt bak på wobblerkroppen. På dessa wobbler har jag haft många hugg men få fiskar som fastnat. Man har kunnat se tydliga huggmärken på wobblerns röda huvud. Oftast brukar gösen sitta på den främre kroken på mina rödvita wobbler. Märkligt men sant.
                Gösen siktar ofta mot huvudet i min sjö också, att sedan röd är den den färgen som syns bäst kasnke också kan påverka.
                sigpic

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Kona, 2022-07-09, 15:22
                19 svar
                809 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg anteman