tappat en djuprigg i dag - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

tappat en djuprigg i dag

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• tappat en djuprigg i dag

Nån mer än jag som lyckats med den fantastiska bedriften att tappa en djuprigg? Fan va surt. Nu får man hosta upp ett par tusen till en ny rigg. Jag som hade tänkt att en autopilot skulle bli nästa investering

cannons lexan-plast är för övrigt ett jävla skitmaterial. Andra riggen som går sönder för mej nu!

Vilket grymt missflyt .. Kanske BigJon skulle vara något för dig ? Ingen plast alls men jag har ingen aning om de håller bättre eftersom jag använt min så lite. Billiga verkar dom vara också. Köpte min i kanonskick begagnad för 700 inkl lod.

Kommentera

Ah fan va tråkigt, vilken modell har du?
      http://teamjoj.blogspot.com/

Kommentera

Ursprungligen postat av jojon80
        Nån mer än jag som lyckats med den fantastiska bedriften att tappa en djuprigg? Fan va surt. Nu får man hosta upp ett par tusen till en ny rigg. Jag som hade tänkt att en autopilot skulle bli nästa investering

cannons lexan-plast är för övrigt ett jävla skitmaterial. Andra riggen som går sönder för mej nu!
        Jojon antar att det var low profile sviwel basen som gick (snurrplattan)
        Om du hade mycket wire ute kanske det kan löna sej att dragga i området, du kan ha tur (och om du hade sinnesnärvaro att ta positionen på GPS)
        Låt mej veta vad som hänt, kanske kan hjälpa dej Cannon har "lifetime warranty" på alla lexan plast delarna, enligt grisfirman Normark gäller detta bara USA händer det här tar de hem delarna gratis och tar betalt av dej var så säker.
        Cannon i USA har visat sej vara mycket tillmötesgående även mot folk här om man kontaktar dem, har fått hem en hel del gratis ink frakt därifrån då jag klagat helt oberoende av Normark bla tre kroppar till Unitroll flugna med Fedex dörr till dörr kostade inte ett öre, en till mej själv och två till en kompis.
        Ska du använda Cannon snurrbasar leta efter den äldre "high profile" typen den är skottsäker och blir det sista att gå sönder, själv har jag Big jon helaluminium snurror under mina cannon elriggar också skottsäkert men kräver borr och gäng.
        Måste tillägga Cannon i USA har ganska nyligen blivit uppköpta av ett annat företag och jag har ingen aning hur det företaget förhåller sej mot utlandet men i alla fall klaga det har hjälpt mej flera gånger inte bara med Cannon.
        Behöver du hjälp skicka privat du vet adressen mvh
        I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Jag hade reklamerat det som är kvar av riggen om du nu tappade den pg av att fästet gick sönder.

Kommentera

Dessutom länk till USAs bästa företag vad gäller Cannon finns allt i riggar tillbehör och reservdelar.

I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Ursprungligen postat av jojon80

Jag lider med dig roligare kan man ha
              du tog väl positionen kanske går och dragga upp den
              lite flyt kunde du väl ha efter den oturen
              Spöböj !!

Kommentera

Oflyt. Det finns bara en rigg som funkar till 99% och det är Scotty. Jag har vänner som haft problem med Cannon, Walker, Big Jon och Vector. Scotty riggarna är gjorda för fisket på USA's västkust där man fiskar riktigt djupt och i saltvatten, resten är gjorda för fisket i dom stora sjöarna.

Kommentera

Tamtam. nu börjar det klarna lite vem du är. Du har nämnligen mailat mej och tipsat om cannons tillmötesgåendehet i usa för ett par år sedan

Tyvärr har jag ingen möjlighet att dragga då jag tappade den på en transportsträcka. Dessutom ganska djup sjö. +35m så det vore som att leta en nål i höstack är jag rädd för.

Anledningen till att jag tappade den var att jag hade fått en rejäl spricka längs kanten på plattan. (vanligt fästplatta) Körde nämnligen fast den i stormen i veckan, därav sprickan på gaveln. Konstigt att inte Nödbromsen löser ut en gång som denna istället.

Nu hade jag tur och hittade en beg för 900 kr inkl lod, så det blev inte så blodigt som jag trodde. Men ett kort på plattan skall tas och skickas till cannon i usa och förlusten skall förklaras. Värt att chansa iaf! Normark är precis som du skriver en grisgrossist som tar ut hutlösa priser som dom i egen tur tar in från usa. Finns många tusenlappar att spara på att inte ha med dom att göra och importera själv!

Ursprungligen postat av TAMTAM
                  Jojon antar att det var low profile sviwel basen som gick (snurrplattan)
                  Om du hade mycket wire ute kanske det kan löna sej att dragga i området, du kan ha tur (och om du hade sinnesnärvaro att ta positionen på GPS)
                  Låt mej veta vad som hänt, kanske kan hjälpa dej Cannon har "lifetime warranty" på alla lexan plast delarna, enligt grisfirman Normark gäller detta bara USA händer det här tar de hem delarna gratis och tar betalt av dej var så säker.
                  Cannon i USA har visat sej vara mycket tillmötesgående även mot folk här om man kontaktar dem, har fått hem en hel del gratis ink frakt därifrån då jag klagat helt oberoende av Normark bla tre kroppar till Unitroll flugna med Fedex dörr till dörr kostade inte ett öre, en till mej själv och två till en kompis.
                  Ska du använda Cannon snurrbasar leta efter den äldre "high profile" typen den är skottsäker och blir det sista att gå sönder, själv har jag Big jon helaluminium snurror under mina cannon elriggar också skottsäkert men kräver borr och gäng.
                  Måste tillägga Cannon i USA har ganska nyligen blivit uppköpta av ett annat företag och jag har ingen aning hur det företaget förhåller sej mot utlandet men i alla fall klaga det har hjälpt mej flera gånger inte bara med Cannon.
                  Behöver du hjälp skicka privat du vet adressen mvh

Kommentera

Dom har jag haft mycket att göra med tack vare att du tipsade mej om dom för ett par år sedan TamTam! Riggarna kommer nämligen därifrån. Även min arsenal av skedar och mycket annat!

Dock svarar dom inte längre på mina mail. Behöver snurrplattor till mina easi-troll. Skall göra ett nytt försök, vet inte varför dom vägrar svara på mina mail...

Ursprungligen postat av TAMTAM
                    Dessutom länk till USAs bästa företag vad gäller Cannon finns allt i riggar tillbehör och reservdelar.

http://www.captgarys.com/

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Kona, 2022-07-09, 15:22
                    19 svar
                    838 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg anteman