trollingrullar - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

trollingrullar

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av jojon80
    är förövrigt helt förbluffad över vad folk tar betalt för sina beggade trollingrullar. Sg47:or som är flera år gammal och slitna för runt 750kr st när dom kostar 9000 för 10 st på olssons. bjudit 5000 flera gånger på partier på 10st men fått ett nej, tydligen tycker folk det är bättre lägga 7-8 lax på slitna gamla grejer än en tusenlapp eller två för att få nya.

triton säljs också för fantasipriser begagnade. Verkar som man får köpa nytt i slutändan, annars finns ju också usa.
    Hej Jojon80; Här kommer ett nytt erbjudande! Jag har 8 st Shimano Triton 200G. Några är använda två säsonger och några är fabriksnya. 8 st á SEK 500:- är SEK 4.000:-. Take it or leave it! Jag behöver dem inte längre eftersom jag har minst 10 st DAIWA SG47LC i reserv till mina andra trollingrullar.
    Go for the Big Ones!
    Old Firehand

Kommentera

daiwa

Man får tacka för alla synpunkterna.
      Lutar mer och mer åt Daiwan.
      Finns nog mer än en anledning till att
      det verkar vara den klart populäraste rullen.
      Spöböj !!

Kommentera

Ursprungligen postat av jojon80
        så sant det du säger tamtam, därför man är ngt skeptiskt. Triton eller sg47 kommer nog inhandlas i vinter, dumt att köpa ngt tveksamt bara för att det är billigare. Man har ju trots allt några dagar på sjön varje år. +50 dagar iaf
        Jojon se till att du får räkneverk åtminstone till planer board spöna......
        I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Ursprungligen postat av joj
          Triton är ju enormt sköna rullar, jag har en och den gör jag mej aldrig av med, vet inte vad det är med den som jag gillar så mycket men skillnaden mot mina Magda rullar är ganska stor.
          Visst är de bra hade några under ett antal år men jag kan inte med den korta vevslängen, där är okuma helt överlägsen, den dagen okuma fixar sina bromsar till samma kvalitet som shimano då är det klart tycker okuman har allt så när som på bromsarna, ska sälja några convector cn-30 framöver då de ska ersättas med catalina line counter modellen.
          Gillar också convector cv modellen den nya, superskönt handtag den större cv-45 är perfekt till planer board i östersjön rymmer över 400m 0,45!!
          Då har man lite tid på sej.......
          jojon snoka igen favoriter finns lite smått och gott där vad gäller rullar
          (kom också ihåg meningen du fick om du skulle vara intresserad)
          Senast ändrad av TAMTAM; 2006-11-30, 05:36.

Kommentera

D.a.m

Såg att DAM hade en rulle med mycket bra linkapacitet.
            Såg riktigt fin ut på bilden.MED LINRÄKNARE
            Är det någon som testat dom nån gång??
            Hellre en tappad fisk än en dag på land
            mvh wolfie

Kommentera

maxximus 777

Fick reda på att Maxximus 777 tydligen är gjorda på samma fabrik
              som amb.7000
              Maxximus har dock redan det räkneverk som ska komma 2008 på 7000 rullen
              Hellre en tappad fisk än en dag på land
              mvh wolfie

Kommentera

Ursprungligen postat av wolfman
                Såg att DAM hade en rulle med mycket bra linkapacitet.
                Såg riktigt fin ut på bilden.MED LINRÄKNARE
                Är det någon som testat dom nån gång??
                Gick inte DAM i konkurs för några år sen? Kan hända att det finns grejor kvar än ute på marknaden ifs.

Kommentera

Ursprungligen postat av TAMTAM
                  Jojon se till att du får räkneverk åtminstone till planer board spöna......
                  visst räkneverk är överlägset, har kört mycket med daiwa sg 47 och frågan är om det inte är värt att lägga dom där extra tusenlapparna och få en uppsättning sådana ist.

Kommentera

Själv köper jag inte en rulle utan oavsett var i uppsättningen den ska användas.
                    Har nyligen fått ett par Okuma Catalina 30 storlek med räkneverk ska bli kul att testa spolstommen är helt i metall, ser riktigt fina ut, mycket läcker bromsratt och vev men mekaniken är likvärdig med convector cv serien betydligt tyngre pga stommen, ett bra val är convector cv serien i mindre storlekar om du inte väljer daiwa dessvärre är okumas kvalitet något ojämn, vissa kan vara kalas andra mindre bra.
                    Grundtipset är köp bra rullar från början så slipper du ständiga byten, dessutom dimensionera efter de grövsta fiskar och längsta längder lina du kan tänka dej att komma att köra, annars har du satt en begränsning, brukar bara kosta mer pengar i slutändan (lärt av egen erfarenhet dyrt )
                    Senast ändrad av TAMTAM; 2006-12-05, 21:39.

Kommentera

Ursprungligen postat av wolfman
                      Fick reda på att Maxximus 777 tydligen är gjorda på samma fabrik
                      som amb.7000
                      Maxximus har dock redan det räkneverk som ska komma 2008 på 7000 rullen
                      Enligt vad jag hört så tillverkas inte 7000 längre på den fabriken eftersom det var så mycket kvalitetsproblem. Killarna på den lokala sportfiskeaffären satte på en 7000 gavel på Maxximus rullen och den passade precis.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Kona, 2022-07-09, 15:22
                      19 svar
                      812 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg anteman
                      av anteman