trollingrullar - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

trollingrullar

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av TAMTAM
    Finns ingen bättre trollingrulle än Shimano Triton 200GT bra linkapacitet kompakt storlek utomordentlig slirbroms rimligt pris sopar gatan med allt annat i prisklassen.
    Dock den har två fel ett för kort vevhandtag behövs mer kraft samt ingen linräknare (vilket är ett absolut måste idag speciellt för planer boards.
    Om Shimano ändrade på detta och höll ner priset funnes inget bättre val, Shimano Tekota och Daiwas rullar är mycket dyrare men knappast bättre.
    håller med. Triton är en riktig kanonrulle. Letar själv efter en beg uppsättning såna. Synd på avsaknaden av räkneverk, men räkna linspridarn funkar ju också...

Kommentera

warbird räknerulle

Var det verkligen inte någon som hade erfarenhet av warbirds rullar.
      Hellre en tappad fisk än en dag på land
      mvh wolfie

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodebanan
        Dagge som kör mkt i Vättern har enligt vad jag hört skrotat TVÅ uppsättningar p.g.a skitkassa bromsar. Om det var ett engångfel kan jag ju dock inte svara på då jag aldrig fiskat med grejorna
        Om du menar Convector så låter det häftigt att behöva skrota två uppsättningar, har många av dem själv priset säger att de inte kan vara lika bra som Tekota helt klart bromsarna kan variera har dock stoppat några riktigt fina utan problem med mina.
        Man bör alltid släppa helt på stjärnhjulet vid förvaring inte bra om den är åtvriden då
        I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Tica

Hmmm kanske detta kan vara något mellan alternativ???

synpunkter emotages tacksamt
          Spöböj !!

Kommentera

Ursprungligen postat av Dalton
            Hmmm kanske detta kan vara något mellan alternativ???

synpunkter emotages tacksamt
            dom ser verkligen fina ut, funderar själv på en uppsättning såna, kul om nån kunde säga nåt om hur dom är att fiska med. Tvivlar att dom är i klass med sg 47:orna

Kommentera

Räkneverket sitter på sniskan! aldrig sett förut, bara hoppas inte kvaliteten gör det samma priset är lågt man får vad man betalar för oftast.
              I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Ursprungligen postat av TAMTAM
                Räkneverket sitter på sniskan! aldrig sett förut, bara hoppas inte kvaliteten gör det samma priset är lågt man får vad man betalar för oftast.
                så sant det du säger tamtam, därför man är ngt skeptiskt. Triton eller sg47 kommer nog inhandlas i vinter, dumt att köpa ngt tveksamt bara för att det är billigare. Man har ju trots allt några dagar på sjön varje år. +50 dagar iaf

Kommentera

är förövrigt helt förbluffad över vad folk tar betalt för sina beggade trollingrullar. Sg47:or som är flera år gammal och slitna för runt 750kr st när dom kostar 9000 för 10 st på olssons. bjudit 5000 flera gånger på partier på 10st men fått ett nej, tydligen tycker folk det är bättre lägga 7-8 lax på slitna gamla grejer än en tusenlapp eller två för att få nya.

triton säljs också för fantasipriser begagnade. Verkar som man får köpa nytt i slutändan, annars finns ju också usa.

Kommentera

Triton är ju enormt sköna rullar, jag har en och den gör jag mej aldrig av med, vet inte vad det är med den som jag gillar så mycket men skillnaden mot mina Magda rullar är ganska stor.
                    http://teamjoj.blogspot.com/

Kommentera

Ursprungligen postat av Dalton
                      kanske man kan få lite tips på
                      någon bra o billig trolling rulle
                      med räknare
                      Hej Dalton; Jag köpte mina Daiwa SG-47LC när de introducerades av HDF i Sverige för tretton år sedan. De är lite repiga utvändigt idag efter alla trollingturer i olika väder och båtar, men de fungerar lika perfekt som när de var fabriksnya. Fem stjärnor av fem möjliga!
                      Go for the Big Ones!
                      Old Firehand

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Kona, 2022-07-09, 15:22
                      19 svar
                      812 visningar
                      0 gillar