trollingrullar - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

trollingrullar

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• trollingrullar

kanske man kan få lite tips på
    någon bra o billig trolling rulle
    med räknare
    Spöböj !!

Ursprungligen postat av Dalton
    kanske man kan få lite tips på
    någon bra o billig trolling rulle
    med räknare
    Billiga Okuma 30LD

Bra Daiwa 47 LC / LCA
    sigpic

Kommentera

Bra och billig är oftast en ekvation som inte går ihop. Skulle tro att Daiwas SG 47 LCA rulle är den vettigaste räkneverkarn, i alla fall om du siktar på Lax. Personligen tycker jag att en bra broms utan startmotstånd är det viktigaste på en trollingrulle.
      Det ryktas lite om att 7000 kommer med räkneverk i vår. Kanske nåt att vänta på även om dom inte görs i Sverige längre.
      Man blir lite bortskämd med räkneverk men det funkar faktiskt rätt bra att räkna varv på linspridarn också.
      Kör själv med gamla classic 7000, grymm broms.
      Med en schysst Bonk, kan man slå världen med häpnad.

Kommentera

Ursprungligen postat av Calex
        Bra och billig är oftast en ekvation som inte går ihop. Skulle tro att Daiwas SG 47 LCA rulle är den vettigaste räkneverkarn, i alla fall om du siktar på Lax. Personligen tycker jag att en bra broms utan startmotstånd är det viktigaste på en trollingrulle.
        Det ryktas lite om att 7000 kommer med räkneverk i vår. Kanske nåt att vänta på även om dom inte görs i Sverige längre.
        Man blir lite bortskämd med räkneverk men det funkar faktiskt rätt bra att räkna varv på linspridarn också.
        Kör själv med gamla classic 7000, grymm broms.
        Skulle tro jag behöver med räkneverk har försökt o hålla räkning på saker förut slutar alltid med att man kommer på sig själv med och stå o tänka på nått annat
        Spöböj !!

Kommentera

Räkneverk är mycket trevligt, speciellt i lite sjögång. Vet inte hur härdade ni är men står jag å räknar linspridarslag i för många sekundmeter vill frukosten gärna upp, i alla fall på 9-10:onde spöt
          Fiskade förut med 7000 big game, bytte til tekota 400 i sommras. Fantastiskt nöjd, 7000 har inte en susning, fast då kostar ju tekotorna därfter...
          Om jag var du skulle jag försöka att inte köpa Okuma magda, daiwas räkeverksrullar är värda de extra pengarna. Vet inte hur okumas Convector är de har räkneverk, tror dock att dessa är i storlek nog att veva upp båten på trailern, å det kanske är lite i överkant.
          Daiwas tror ajg finns i 2 modeller sg47 och ag47 ag (tror den heter så) är snäppet billigare men skall vara i stort sett lika bra.
          Så mitt tips blir daiwa ag47lc allternativt Tekota rullar om du är beredd att lägga så mycket pengar.

Kommentera

ska du satsa stort på trolling så skaffa sg47:orna. Magdorna är lite halvdana i kvaliteten. Beror på hur stora krav du har!

Kommentera

Har både SG47 och Convector, båda är riktigt bra trolling rullar. Convectorn är lite större = mer lina (ca 100 m mera), knarren är bättre på SG47:an, bromsarna tycker jag är likvärdiga.. Som sagt smaken är som baken....
              Dream Team

Kommentera

ticas hade ju fått bra i ffas lång test. Finns ju att hitta billigt,,,

7000 bra broms

Kommentera

Du har ju annars Tica Seaspirit 348 C Linecounter som går att få i för just under tusingen

http://teamchar.blogspot.com/

Kommentera

Ursprungligen postat av team char
                    Du har ju annars Tica Seaspirit 348 C Linecounter som går att få i för just under tusingen

tican 348:an finns även att få tag i från usa för $60. Har själv funderat på en uppsättning såna

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Kona, 2022-07-09, 15:22
                    19 svar
                    810 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg anteman
                    av anteman