kan man köra med flätlina när man fiskar med djuprigg eller nöts den sönder av utlösaren?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
flätlina i djupriggen
Collapse
X
-
Har provat med flätlina ett par gånger. Hade problem med att linan gled ur utlösarn när man spände ner spöt. Men vet samtidigt att en del kör med PP och är nöjda.
Till lax och Öring tycker jag att Big game 0,38 är en ypperlig nylonlina. Jag tror att den töjning du har i nylonet inte är till nackdel för krokfästet.Med en schysst Bonk, kan man slå världen med häpnad.
-
Kalla det reklamtrick om ni vill men jag tror jag vet att det inte stämmer till fullo.
Outdoorguiderna gick i våras över till PP och det var som med allt annat fiske när det gällde flät, som att komma till en helt ny värld. Alla "småpill" satt plötsligt o.s.v.
Att det inte skulle gå att använda i samband med utlösare är bara bullshitsigpic
Kommentera
-
Vilka är outdoorguiderna ? Menar du Blomqvist eller menar du alla guider som har sina sidor på outdoor.se ?
En sak till jag skrev inte att det inte gick. Jag skrev att jag hade problem med det. Bra om du läser klart innan du börjar hacka.Med en schysst Bonk, kan man slå världen med häpnad.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av jeppe-kan man köra med flätlina när man fiskar med djuprigg eller nöts den sönder av utlösaren?
Go for the Big Ones!
Old Firehand
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Old FirehandHej Jeppe; Det går utmärkt att använda flätlina vid djupriggsfiske. För att inte flätlinan ska glida loss alltför lätt från releasen bör du linda flätlinan ett varv runt ena näbbhalvan på releasen. Akta dig bara så att inte flätlinan går in innanför gummit på releasen. Då kan det bli problem om en större fisk behagar hugga på ditt bete! Personligen har jag testat flätlina vid djupriggsfiske några år men gått tillbaka till nylonlina igen. Nylonlinan är mer förlåtande och antal hugg blir betydligt fler när jag använder nylonlina!
Go for the Big Ones!
Old Firehand
Go for the Big Ones!
Old Firehand
Kommentera
-
Ursprungligen postat av FlodebananKalla det reklamtrick om ni vill men jag tror jag vet att det inte stämmer till fullo.
Outdoorguiderna gick i våras över till PP och det var som med allt annat fiske när det gällde flät, som att komma till en helt ny värld. Alla "småpill" satt plötsligt o.s.v.
Att det inte skulle gå att använda i samband med utlösare är bara bullshit
I likhet med andra fiskeguider har nog "Outdoorsguiderna" sponsrats av tillverkaren eller agenten för att skriva om PP linorna. Man ska inte alltid tro på allt man läser. Bäst är att testa själv för att få egna erfarenheter. Så gör alltid jag innan jag vågar yttra mig.
Go for the Big Ones!
Old Firehand
Kommentera
-
Ursprungligen postat av CalexVilka är outdoorguiderna ? Menar du Blomqvist eller menar du alla guider som har sina sidor på outdoor.se ?
En sak till jag skrev inte att det inte gick. Jag skrev att jag hade problem med det. Bra om du läser klart innan du börjar hacka.
De som har sina sidor på Outdoor = Outdoorguiderna
Färmst i ligan i våras fanns väl Petter, tror baserat på vad jag hört at than startade trenden...sigpic
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Old FirehandHej Flodebanan;
I likhet med andra fiskeguider har nog "Outdoorsguiderna" sponsrats av tillverkaren eller agenten för att skriva om PP linorna. Man ska inte alltid tro på allt man läser. Bäst är att testa själv för att få egna erfarenheter. Så gör alltid jag innan jag vågar yttra mig.
Go for the Big Ones!
Old Firehand
Men jag är väldigt tveksam i just detta fallet. Litar fullt ut på Mr Outdoor, och har hört en del telefonsamtal med t.ex. Petter direkt från Vänern...
Agenten i detta fallet har inte så stor nytta av det längre verkar det som
Edit; Men det är ju ganska givet att när fisken väl sitter där så är en nylonlina bättre, likaså att en nylonlina med lite minne ger betet en lite oregelbunden gång. Precis som den är sämre när det gäller "känslan" och förmågan att registrera småpill och sedan kroka med effekt.sigpic
Kommentera
-
Ursprungligen postat av FlodebananDärav meningen "Se det som ett reklamtrick" i mitt första inlägg Jag vet precis likt du att så ofta är fallet när det gäller att ge produkter ett "lyft". Men betalar, skänker grejor till "rätt" namn som syns och hörs vilket resulterar i påverkan på folk.
Men jag är väldigt tveksam i just detta fallet. Litar fullt ut på Mr Outdoor, och har hört en del telefonsamtal med t.ex. Petter direkt från Vänern...
Agenten i detta fallet har inte så stor nytta av det längre verkar det som
Edit; Men det är ju ganska givet att när fisken väl sitter där så är en nylonlina bättre, likaså att en nylonlina med lite minne ger betet en lite oregelbunden gång. Precis som den är sämre när det gäller "känslan" och förmågan att registrera småpill och sedan kroka med effekt.
Go for the Big Ones!
Old Firehand
Kommentera
Foton
Collapse
-
Jag letar efter lite sånna här westins jätte 17cm i shallow modellen och vanliga, har du några som ligger...1 Foto
-
Kanal: Trolling - Utrustning
2024-08-04, 19:02 -
-
Svar till Oskwig Pike spöhållareav xNekkTack för tipsen!
Gjorde likt Kona och beställde ett gäng längre bultar (8 cm) i stl. M6...2 Foton-
2024-07-17, 13:00 -
-
Svar till Oskwig Pike spöhållareav KonaFörstår. Annars nyper du fast dem med längre bultar än original enl. bild. Strunta helt i bultar ne...1 Foto
-
2024-07-12, 15:38 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Kona, 2022-07-09, 15:22
|
19 svar
812 visningar
0 gillar