Köpa dragbil - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Köpa dragbil

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Kan meddela att det blev köp av en Jeep Cherokee i går. en kalasfin 97:a Är så fantastiskt nöjd med bilen hittills. Den ligger visserligen på 1,5 liter milen men tvivlar på att den kommer att att dra ngt mer med ett släp på 1 ton efter med den starka motorn. Har inte prövat att traila med den än. Men till veckan så...

Kommentera

Kewlt
      [FONT="Fixedsys"][/FONT]

Kommentera

Toyota LC, bra markfrigång, hög-låg samt 4wd samt en stark 6a på dryga 180hk
        Fish On!

Kommentera

Ursprungligen postat av jojon80
          Kan meddela att det blev köp av en Jeep Cherokee i går. en kalasfin 97:a Är så fantastiskt nöjd med bilen hittills. Den ligger visserligen på 1,5 liter milen men tvivlar på att den kommer att att dra ngt mer med ett släp på 1 ton efter med den starka motorn. Har inte prövat att traila med den än. Men till veckan så...
          Jojon låt oss veta bränsleförbrukningen med Cherokeen EFTER att du kopplat på släpet kan tänka mej det blev en liten "surprice" kanske!
          Håll oss inte ovetande!
          I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Ursprungligen postat av TAMTAM
            Jojon låt oss veta bränsleförbrukningen med Cherokeen EFTER att du kopplat på släpet kan tänka mej det blev en liten "surprice" kanske!
            Håll oss inte ovetande!
            Precis Trodde inte Lindern skulle rubba förbrukningen alls på Volvon, men ack så fel jag hade.
            sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av TAMTAM
              Håll oss inte ovetande!
              kommer med rapport.. jag lovar

Kommentera

Quattro + & -

Ursprungligen postat av Pikeless
                Audi A6 Avant 2.8 Quattro, om man vill ha bra grejor till en lite lägre kostnad. Man får ju en hyfsat fin för runt 40 - 50 tusen som håller ett bra tag att dra tung båt med. Får dra 1900kg med E-kort...

Mkt intressant tråd, fortsätter gärna på denna då jag håller på att leta efter en bra dragbil helst med 4wd då rampen jag använder, stångån i Linköping, är rent ut sagt helkass men även för att underlätta ramptagning tidig och sen säsong med snö och blöta löv etc. Har just nu en ganska lätt båt/kärra men en vacker dag så....
                Har ni några förslag erfarenheter/synpunkter att dela med er av vid val av 4WD?

Prisklass bör ligga mellan 80-120"
                Bilen ska även andvändas till vardags med resten av familjen(4 pesr) så bensinförbrukning är ej helt ointressant!

Är nyfiken på Audi A6/A4quattro modellerna, någon som har erfarenheter av dessa? Driftskostnader vid normalkörning, servicekostnader, driftsäkerhet etc.
                De har ju varit med i matchen ett tag så tekniken borde ju vara väl beprövad.
                Subarus modeller är annars klart intressanta med "hillholder" på vxl-lådan mm men de modeller jag kikat på är än så länge för dyra.

Angående Volvos AWD, f.o.m vilken årsmodell har de bytt ut drivlinan mot en som ej är känslig för däckslitaget? Är detta något som kan finnas på andra märken som Audi m.fl?

Tips motages tacksamt!!

Kommentera

Subarus lågväxel är guld värd, med den kan du ta upp båten var du vill.
                  http://teamjoj.blogspot.com/

Kommentera

köpa dragbil

nästan alla 4wd är känsliga för att däcken är lika höga.kört subaru och dom är det. en kompis växellåda rasade för att han hade olika däck på.dom på gummiverkstan "lurade" honom och sa att man kan ha olika dimension på däcken typ 185r x 14 fram 195r x14 bak, men det går inte. enkvist

Kommentera

Ursprungligen postat av Roxen
                      Mkt intressant tråd, fortsätter gärna på denna då jag håller på att leta efter en bra dragbil helst med 4wd då rampen jag använder, stångån i Linköping, är rent ut sagt helkass men även för att underlätta ramptagning tidig och sen säsong med snö och blöta löv etc. Har just nu en ganska lätt båt/kärra men en vacker dag så....
                      Har ni några förslag erfarenheter/synpunkter att dela med er av vid val av 4WD?

Prisklass bör ligga mellan 80-120"
                      Bilen ska även andvändas till vardags med resten av familjen(4 pesr) så bensinförbrukning är ej helt ointressant!

Är nyfiken på Audi A6/A4quattro modellerna, någon som har erfarenheter av dessa? Driftskostnader vid normalkörning, servicekostnader, driftsäkerhet etc.
                      De har ju varit med i matchen ett tag så tekniken borde ju vara väl beprövad.
                      Subarus modeller är annars klart intressanta med "hillholder" på vxl-lådan mm men de modeller jag kikat på är än så länge för dyra.

Angående Volvos AWD, f.o.m vilken årsmodell har de bytt ut drivlinan mot en som ej är känslig för däckslitaget? Är detta något som kan finnas på andra märken som Audi m.fl?

Tips motages tacksamt!!
                      Jag vill minnas att jag har läst rätt nyligen om däckproblemet, kan säga att även Audi mfl dras med det. Inte direkt något som informeras om när man köper ny bil.. Var en olycklig RS4a ägare som fick hosta upp 50k sek efter en rasad fördelningslåda, till följd av ett däckbyte..
                      Mer finns att läsa här. http://www.zatzy.com/showthread.php?...delningsl%E5da
                      Allt eller inget är min filosofi!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Kona, 2022-07-09, 15:22
                      19 svar
                      812 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg anteman