Köpa dragbil - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Köpa dragbil

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Alessandro
    Nån som har erfarenhet av Citroën C5 att dra båtsläp med?
    Det skulle nog vara mitt val om jag skulle skaffa dragbil.
    Citroën C5 är ju enbart framhjulsdriven, kan vara dåligt om man har en tung båt och lite sämre ramp att sjösätta ifrån. Blir det för lite tryck på framhjulen är det lätt att de börjar spinna.

Vet man om att man skall dra mycket så är en 4-hjulsdriven bil det bästa. Men sen så har ju de flesta personbilar en maxgräns på att dra 1500 kg med B-körkort, många har t.o.m. mindre då många lite större bilar(storlek V70) börjar ha en totalvikt över 2000 kg.
    Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......

Slår du mig så är du värdelös! Så det så!

Läs min fiskeblogg:

http://blogg.fjallfoto.se

Kommentera

Ursprungligen postat av Da_Moose
      Citroën C5 är ju enbart framhjulsdriven, kan vara dåligt om man har en tung båt och lite sämre ramp att sjösätta ifrån. Blir det för lite tryck på framhjulen är det lätt att de börjar spinna.

Vet man om att man skall dra mycket så är en 4-hjulsdriven bil det bästa. Men sen så har ju de flesta personbilar en maxgräns på att dra 1500 kg med B-körkort, många har t.o.m. mindre då många lite större bilar(storlek V70) börjar ha en totalvikt över 2000 kg.
      Det är här som Subaru Legacy verkligen blir en vinnare, dom är dessutom jävlig kul bilar att leka med på vintern, har mycket bra vägegenskaper!
      http://teamjoj.blogspot.com/

Kommentera

Toyota 4 Runner e mitt tips, kör en själv. (Kunde inte vart nöjdare)
        [FONT="Fixedsys"][/FONT]

Kommentera

jag har en volvo v 50 t5 awd den är helt överlägsen med sin låga vikt och starka motor
          Jag skjuter hellre själv än ser polarna missa!!!!!

http://www.kingofmälaren.se/

http://xn--kingofmlaren-mcb.se

www.huntyardberras.com

www.bjerks.se

http://leech4you.se/

Fångstgaranti

Kommentera

Ursprungligen postat av Da_Moose

Förviss, men hydrauliken i fjädringen gör att den inte är lika nedlastad av ett
            båtsläp som en framhjulsdriven bil med traditionell fjädring.
            How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

På slät väg går C5 väldigt bra att dra släp med, inget gung eller något sånt, i ramp vet jag inte...
              http://teamjoj.blogspot.com/

Kommentera

Audi A6 Avant 2.8 Quattro, om man vill ha bra grejor till en lite lägre kostnad. Man får ju en hyfsat fin för runt 40 - 50 tusen som håller ett bra tag att dra tung båt med. Får dra 1900kg med E-kort...

Kommentera

Ursprungligen postat av big catch
                  jag har en volvo v 50 t5 awd den är helt överlägsen med sin låga vikt och starka motor
                  Helt överlägsen är väl lite att ta i med då Volvo inte direkt har en "helt överlägsen" AWD Men att den duger gott tvivlar jag inte en sek på.)
                  sigpic

Kommentera

En volvo xc70 nya eller gamla modellen. har lite högre markfrigång än en vanlig volvo och har bra komfort. 2,5T (lättrycksturbo) är att föredra, är ganska snål på bränslet med tung vagn och har bra med kraft + att den är mycket billigare att försäkra än en T5. finns från 70 000:- och uppåt

Kommentera

Ursprungligen postat av KG?
                      3.5 ton är gränsen för totalvikten om man har B-kort. Man kan säga att trailar över 750 kilo som regel går bort om har bilar typ Cherokee eller Explorer.
                      Har man BE-kort så får man hänga på det mesta. E är för tungt släp, C-kort(lastbil) är ointressant i det här fallet.
                      Min trailer är en brenderup brutto1000kg. Båt ryds camping 580 kg + motor tot.vikt ca 690kg. Den får jag väl dra med en cherokee om 3,5 ton är gränsen för totalvikten för B eller hur?

Alla ni som rekomenderar riskokare alltså jag fattar inte hur ni kan föredra en japansk plastig plojbil framför en rejält byggd lyxutrustad amerikansk bil med mullrande v:8. Man får ju en toppfin runt 96 för 50000. Snacka om mycke bil för pengarna. Billiga reservdelar är det och lättmekade är dom också, om man nu bortser från drivlinan som är ett helvete om den brakar. Inbillar mej dock inte att det skulle va billigare till en japs.

Cherokeen med åttan drar runt 1.3 - 1,5 om man är gasglad. Skatten kostar 2700 kr per år. Helförsäkring på mej (26 år mindre norrländsk ort) kostar 4300 per år. (Observera försäkringskostnaden) det är inte ens 300 kr i mån på mej som är så pass ung.

Det blir en grand cherokee oavsett vad ni säger
                      men så är jag ju usa-frälst också..

Kul föresten att det vart ett sånt här drag i den här tråden. Kom igen nu. Nån måste väl ändå hålla med mej om att grand cherokeen är en kalasbil.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Kona, 2022-07-09, 15:22
                      19 svar
                      812 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg anteman
                      av anteman