Finns många enligt mig bra "fiskebilar" på blocket för tillfället.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Köpa dragbil
Collapse
X
-
-
Ursprungligen postat av FlodebananJag kan ha fel, men i våran bil finns det ngt som heter "Automatisk Nivåreglering", eller ngt i den stilen. Är inte det delvis för att häva just ett sådant fenomen ? Eller är det bara för tunga laster i kofferten?
Kanske kan finnas även på framhjulsdrivna bilar?
Trycket på bakvagnen ställs in med båten på trailern in med en vanlig badrumsvåg under stödhjul eller kulhandske och se till att vikten är rätt i förhållande till bilen vanligt är 20-70kilo kultryck.
Håller med Elanen här framhjulsdrift på en ramp gärna isig är ingen hit direkt blir en del klösmärken då i backen.
Vill man bli uppskattad på vintertrollingen så är det första man gör innan sjösättning att salta ner hela rampen av bara tusan, billigt och bra.
På vanliga bilar är aldrig husvagnsfjädrar och stötdämpare fel i bak.I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av TAMTAMNå jojon har du några bränsle kostnader att redovisa för påkopplad Grand Cherokee?
Gillar den också speciellt de senare årsmodellerna tro inte något annat men strax under går min gräns för vad jag är beredd att spendera på den här idiothobbyn!
Kan tillägga att min välhållna Volvo 940 turbo vill ha 0,5 liter milen mer när min lätta kärra och båt hängs på trots detta slutar bränsleförbrukningen vid ca 1,25 milen vid jämn fart och kärran bak
Kommentera
-
Flode, verkar som Gunnar aldrig åkt med en gasfjädrad Citroën.
TAMTAM, man fyller bara på klockorna när gasen börjar bli låg.
Hursomhelst fördelen med bakhjulsdrift är ju bättre svängradie annars inga fördelar alls.How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke
Kommentera
-
Ursprungligen postat av jojon80Bilen är såld sedan i Lördags. Blev att införskaffa sej en hederlig gammal bmwE34 ist. Soppaförbrukningen med släp låg på 2,0L/mil. lite mer än vad jag hade tänkt mej. Men bra dragbil var det, inget snack om saken. Men lite för dyr i drift såhär i efterhand. Blir nog ingen jeep med V8 igen. Räcker med min gamla cheva från 65, den drar så det räcker!I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av AlessandroFlode, verkar som Gunnar aldrig åkt med en gasfjädrad Citroën.
TAMTAM, man fyller bara på klockorna när gasen börjar bli låg.
Hursomhelst fördelen med bakhjulsdrift är ju bättre svängradie annars inga fördelar alls.
Kommentera
-
Jag har en bra dragbil till salu!
Kolla på mina bilder så finns den där!
Ev intresse tas via PM och BARA seriösa PM:ar...
Mvh: Marcus
Kommentera
-
m@
Kan varmt rekommendera Subaru Legacy som ett vettigt alternativ som drag/familjebil... Ägt den dryga halvåret nu och är klart nöjd med egenskaperna. Lite trött motor (2.0 L) för dom lite större båtarna är väl enda som jag kan komma på som känns sådär. Skulle hellre haft en 2,5 L men hittade pärlan med stort P, fick nöja mig med 2.0. Det går att dra men man får växla lite oftare... Men på rampen är den gudomlig! I med lågväxeln och hillholdern sen är det ba å åk! :-) Har testat med en Silver Eagle bak och det gick hyfsat på väg, aningens segt men det funkade. Dragit upp Buster XL på snöig/isig grusbacke/ramp var en enkel match. Klart nöjd med köpet
Kommentera
-
Ursprungligen postat av m@Kan varmt rekommendera Subaru Legacy som ett vettigt alternativ som drag/familjebil... Ägt den dryga halvåret nu och är klart nöjd med egenskaperna. Lite trött motor (2.0 L) för dom lite större båtarna är väl enda som jag kan komma på som känns sådär. Skulle hellre haft en 2,5 L men hittade pärlan med stort P, fick nöja mig med 2.0. Det går att dra men man får växla lite oftare... Men på rampen är den gudomlig! I med lågväxeln och hillholdern sen är det ba å åk! :-) Har testat med en Silver Eagle bak och det gick hyfsat på väg, aningens segt men det funkade. Dragit upp Buster XL på snöig/isig grusbacke/ramp var en enkel match. Klart nöjd med köpet
Kommentera
Foton
Collapse
-
Jag letar efter lite sånna här westins jätte 17cm i shallow modellen och vanliga, har du några som ligger...1 Foto
-
Kanal: Trolling - Utrustning
2024-08-04, 19:02 -
-
Svar till Oskwig Pike spöhållareav xNekkTack för tipsen!
Gjorde likt Kona och beställde ett gäng längre bultar (8 cm) i stl. M6...2 Foton-
2024-07-17, 13:00 -
-
Svar till Oskwig Pike spöhållareav KonaFörstår. Annars nyper du fast dem med längre bultar än original enl. bild. Strunta helt i bultar ne...1 Foto
-
2024-07-12, 15:38 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Kona, 2022-07-09, 15:22
|
19 svar
814 visningar
0 gillar