hmmm.
ja ni köra en båtmotor på mer än 2% det e nog inte nödvändigt.
Jag kör min Honda cr 250 06 cross på 2.5% av finare olja.
Så mer än 2% kan jag inte tänka att ni behöver på en utombordare med konstant kallvatten kylning så motorn kanske ligger på 40-60 max under fullt spett.
öser man på mer olja e det ju inte fuggen som slaggar igen utan stiftet som inte orkar bränna ren all bränsleluftblandningen.
och skillnaden mellan marin och annan tror jag ev har med rökutveklingen eller så e den skonsamare mot miljön
ja ni köra en båtmotor på mer än 2% det e nog inte nödvändigt.
Jag kör min Honda cr 250 06 cross på 2.5% av finare olja.
Så mer än 2% kan jag inte tänka att ni behöver på en utombordare med konstant kallvatten kylning så motorn kanske ligger på 40-60 max under fullt spett.
öser man på mer olja e det ju inte fuggen som slaggar igen utan stiftet som inte orkar bränna ren all bränsleluftblandningen.
och skillnaden mellan marin och annan tror jag ev har med rökutveklingen eller så e den skonsamare mot miljön
Kommentera