Dax att pröva några nya pulkor. Tips och synpunkter på olika modeller mottages! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Dax att pröva några nya pulkor. Tips och synpunkter på olika modeller mottages!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Nåå!!!
    Har det blivit nåt testande av YM pulkorna?

Ursprungligen postat av tre S Visa inlägg
    Man gör så gott man kan. Tyvärr ser det inte ut som det blir mer trolling under vintern. Isen lägger sig här hemma nu. Kan kanske bli en tur på Vänern men inget är planerat. Återkommer med mer info om pulkorna bara jag får testa dom riktigt. Men när jag kört med dom i ca 2 knop och gör S-svängar och åttor, följer dom med väldigt bra. Mkt bättre än våra andra pulkor. Jag har haft linan fäst i andra och tredje hålet. I tredje hålet drar dom grymt i 2 knop! Med tanke på att det är tre hål kvar så bör det gå att justera dom för gösfart, tycker jag. Jag tror heller inte att de dyker i första taget med tanke på att de är lätta och flytmaterialet i toppen. Kan intyga att det inte alls är kul när en pulka dyker! Ha dä bra! Mvh Micke
    Team Fanny Farm

Kommentera

Tyvärr har inte YM pulkorna testats tillräckligt än. Jag vill vara riktigt säker innan jag lämnar rapport om funktionen. Alla fisketurer hittills har skett i andra båtar eller i min lilla gäddracer så chansen har inte funnits. Men nu fick jag ihop min egen båt i helgen så efter nästa helg ska rapport lämnas. Ber så hemskt mycket om ursäkt för dröjsmålet.

Kommentera

Ok.
        Ska bli intressant att höra hur dom går.
        Team Fanny Farm

Kommentera

Nu har jag äntligen testat YM:s pulkorna lite mer! Tog ett löjtrollingpass idag. Körde 1,3 knop som långsammast. Planerlinan sattes i tredje hålet och det funkade väldigt bra. Vill man köra ännu saktare finns det två hål kvar att använda. De drar väldigt jämnt och fint. Linan spänns upp bra och de svarar fint när man svänger. Nu hade jag iofs inga stora vikter på, bara 20, 30, 40 och 50 gram. Det som återstår att testa är att utsätta dom för lite hög sjö och se hur de beter sig i vågorna. Fortsättning följer!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Kona, 2022-07-09, 15:22
          19 svar
          808 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg anteman
          av anteman