Dax att pröva några nya pulkor. Tips och synpunkter på olika modeller mottages! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Dax att pröva några nya pulkor. Tips och synpunkter på olika modeller mottages!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av TAMTAM
    Jojon renovera eller sälj liken till mej, kan behöva ett extra par bjuder hyfsat!
    Sorry tamtam dom är inte till salu, men silverfisken har byggt egna, dom funkar prima!

ps. inget napp på simris sida? Flera som ringde och bjöd mej beg tl när jag annonserade där för några år sedan då jag var i behov av ett par.

Kommentera

jojon återigen prova ett par av dessa: http://www.churchtackle.com/walleye...._Walleye_Board
      Inlines sitter kvar på linan dödar en del av drillningen helt riktigt men de klarar 60gram bly och behåller en bra spridning trots detta kan finnas andra som funkar lika bra vet jag inget om men de här är bra DET VET jag.
      De är lite speciella jämfört med andra de har en stark vinkling mot vattnet när de inte orkar dra ordentligt längre hasar de över vattnet ända tills de börjar dra igen tror det är giftigt som fan har inte kört dem så länge men det jag sett gör mej övertygad jämfört med många andra inlines.
      Skulle också tro de passar bättre i en insjö än TL och mast.. mvh
      Köper du så ställ vikten på undersidan ganska långt bak så nosen hålls upp samt dra utlösaren i botten...
      Senast ändrad av TAMTAM; 2007-01-02, 21:49.
      I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Nix inte ett svar från Simris sidan iofs inget problem kopiera de nuvarande lite Biltema plast och matta.... gäller bara att få arslet ur vagnen som vanligt, har dock att göra med annat tills vidare

Kommentera

kanske kan vara nått ?

finns jue också CTT Pulkan http://www.chartrollingteam.com/services.html
          eller stenssonpulkan http://www.blocket.se/vi/10441607.htm?ca=18_s
          finns kanske nån som har någon erfarenhet an dom ?
          Spöböj !!

Kommentera

Cannon´s Planer "R" board ?

Hej.
            Har möjlighet att köpa ett par sådana här till ett rimligt pris (en styrbord och en babord, ngt begagnade), se bifogad bild. Mer info finns bl.a. på den här linken:

http://www.charkbait.com/cs/csd.htm (rulla ner till nedre halvan på den sidan)

Är det någon som har erfarenhet att trolla med den här modellen? Fart? Belastning/ant. spön etc.... Något speciellt att tänka på vad gäller modellen (verkar listigt att den går att fälla ihop, tar då liten plats i båten)

MVH
            Bifogade filer
            Mvh Flodström
            Flyfishing for salmon

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodström
              Hej.
              Har möjlighet att köpa ett par sådana här till ett rimligt pris (en styrbord och en babord, ngt begagnade), se bifogad bild. Mer info finns bl.a. på den här linken:

http://www.charkbait.com/cs/csd.htm (rulla ner till nedre halvan på den sidan)

Är det någon som har erfarenhet att trolla med den här modellen? Fart? Belastning/ant. spön etc.... Något speciellt att tänka på vad gäller modellen (verkar listigt att den går att fälla ihop, tar då liten plats i båten)

MVH
              Cannonbrädorna är inget att rekomendera, har sett dom live och dom drar fruktansvärt dåligt, inget att ha!

Kommentera

Cannons mast är likaså ett skämt vilken smörja

Kommentera

Ursprungligen postat av Dalton
                  finns jue också CTT Pulkan http://www.chartrollingteam.com/services.html
                  eller stenssonpulkan http://www.blocket.se/vi/10441607.htm?ca=18_s
                  finns kanske nån som har någon erfarenhet an dom ?
                  Finns nog inte så många som kan uttala sig om CTT pulkorna jag har bara tillverkat 10par. Själv så har jag fiskat med dom i 4år och dom har fått vara med om det mesta. Första säsongen vi fiskade med dom så provades det många olika kölar innan vi blev nöjd över hur pulkan betedde sig i olika farter och väder. Men nu med aluminium kölarna så drar dom mycket bra och tål mycket hårt väder utan problem. Dom drar inte lika hårt som TLarna men fult tillräckligt för att köra med två dipsys på samma sida ofta fiskar vi med fyra spön med plugg eller bomber som är blyade med päron blyn från 20-60g. Brukar fiska i fart mellan 1,5-3,5knop. Men vid löjfiske vid farter under 1,7 så rekommenderar jag att trimma dom hårdare. Men då kan det bli att dom börjar dra för hårt vid högre fart.
                  Så här ser dom ut idag
                  Bifogade filer

http://teamchar.blogspot.com/

Kommentera

team char,

Så här ser dom ut idag
                    Har du någon mer detaljerad beskrivning av pulkorna som du tillverkar?
                    (för forummet, eller PM eller som en fil/pdf)

Kunde varit fint om jag fick använda dom som modell och göra ett par till mig själv (här i Norge), då det inte finns något att tillgå här där jag bor.

Hälsningar
                    Mvh Flodström
                    Flyfishing for salmon

Kommentera

Ursprungligen postat av team char
                      Finns nog inte så många som kan uttala sig om CTT pulkorna jag har bara tillverkat 10par. Själv så har jag fiskat med dom i 4år och dom har fått vara med om det mesta. Första säsongen vi fiskade med dom så provades det många olika kölar innan vi blev nöjd över hur pulkan betedde sig i olika farter och väder. Men nu med aluminium kölarna så drar dom mycket bra och tål mycket hårt väder utan problem. Dom drar inte lika hårt som TLarna men fult tillräckligt för att köra med två dipsys på samma sida ofta fiskar vi med fyra spön med plugg eller bomber som är blyade med päron blyn från 20-60g. Brukar fiska i fart mellan 1,5-3,5knop. Men vid löjfiske vid farter under 1,7 så rekommenderar jag att trimma dom hårdare. Men då kan det bli att dom börjar dra för hårt vid högre fart.
                      Så här ser dom ut idag
                      ser fina ut char!
                      vore roligt att testa ett par. Antar att dom funkar ungefär som mariestadarna med ställbar knut på snöret? Kanske tom drar lite mer med din köl?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Kona, 2022-07-09, 15:22
                      19 svar
                      809 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg anteman
                      av anteman