Dax att pröva några nya pulkor. Tips och synpunkter på olika modeller mottages! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Dax att pröva några nya pulkor. Tips och synpunkter på olika modeller mottages!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av joj
    Jag har kört med 2 st Kuusamo och en 50 gram bly utan några problem, jag upplever som att dom orkar dra lite mer än polarens Mariestad men jag har inte så jättestor erfarenhet av pulkfiske det är ju mest riggfiske+dipsy som gäller här nere förutom på våren då.
    då har du inte testat och kört dem riktigt sakta då, i runt 1,5 knop? Orkar dom dra ut bra då också? eller sackar dom efter?

Kommentera

Ursprungligen postat av jojon80
      då har du inte testat och kört dem riktigt sakta då, i runt 1,5 knop? Orkar dom dra ut bra då också? eller sackar dom efter?
      Nej, aldrig varit under 2 knop
      http://teamjoj.blogspot.com/

Kommentera

Jag kör med Json planer.
        Tycker att den fungerar väldigt bra.
        [FONT="System"]Team Full Scale[/FONT]

Kommentera

Hallå

Fiskat en del med en ( finsk pulka ) tror jag, skall kolla om jag hittar den.
          Drar fem spön på varje sida, tex. oblyat, 30 gram, 33 gr. kuusamo, 70 gr. kuusamo, 90 gr. kuusamo. och fungerar bra.

Grizzlypulkan fungerar också bra.

återkommer.

perx
          Ursprungligen postat av jojon80
          Dom flesta här hemma kör med TL-Powerplanerpulkorna. Helt suveräna pulkor, bortsett från kvaliten. Båda mina par, och även kompisarnas tar in vatten som såll, även fast man har varit där och kladdat med sicaflexen i flera omgångar.

Pulkan har fler nackdelar, Den är otroligt tung och klumpig att ta in pga att den drar fruktansvärt hårt och för att inte tala om när man ska ha den överbord. Är dom dessutom vattenfyllda blir det ännu jävligare
          Ska tillägga att dom drar så pass hårt att dom tar ner farten på min båt med ca 1 knop när dom är ute. Stabiliserar dessutom upp båten via masten så det är ju bra.

Pluset är att det verkar vara den enda pulka som drar riktigt hårt. Och som orkar hålla upp linan fastän man lastat den med 3 spön med 90g kusamo.
          Här skulle en mariestadare sjunka på en gång, eller har jag fel?

Heller inga problem att köra den riktigt sakta tex vid löjtrolling. Här skulle också en mariestadare slacka efter rejält. Eller har jag fel här också?

Hur är grizzlypulkorna? Eller är mariestadspulkorna också reko? kanske med vissa modifieringar.

Jag vill ha en lätt pulka. Som drar hårt och som är lätt att ta in och sätta ut igen.

Vad kör ni med?
          Http://pekkman.blogspot.com

Kommentera

Tl-arna åker nog på en ordentligt omplastning för att hålla tätt. Det är inte klokt va bra dom funkar i riktigt långsam trolling 1-1.5 knop.

Kommentera

Jojon renovera dina TL det finns inga bättre oavsett farten...
              I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Mariestad / grizzly verkar för övrigt va en ganska dum konstruktion. Måste justeras exakt rätt för att inte dyka eller för att sacka för långt efter. Fast dom kanske behåller sin justering för alltid om man väl fått dit den?

En pulka ska väl bara va att kasta i och skicka ut?

Kommentera

Johan, bygg pulkor själv du kan göra pulkorna hemma i vardags rummet, för plasten luktar ju gott.

Kommentera

Ursprungligen postat av silverfisken75
                    Johan, bygg pulkor själv du kan göra pulkorna hemma i vardags rummet, för plasten luktar ju gott.
                    eller så kan vi hålla till hemma hos dej, för där ligger väl spritångorna så tätt så där känner man väl ingen skillnad silverfisken

Kommentera

Jojon renovera eller sälj liken till mej, kan behöva ett extra par bjuder hyfsat!
                      I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Kona, 2022-07-09, 15:22
                      19 svar
                      808 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg anteman
                      av anteman