Dax att pröva några nya pulkor. Tips och synpunkter på olika modeller mottages! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Dax att pröva några nya pulkor. Tips och synpunkter på olika modeller mottages!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Flodström
    Har du någon mer detaljerad beskrivning av pulkorna som du tillverkar?
    (för forummet, eller PM eller som en fil/pdf)

Kunde varit fint om jag fick använda dom som modell och göra ett par till mig själv (här i Norge), då det inte finns något att tillgå här där jag bor.

Hälsningar
    Dom är gjorda i en form och gjutna med fiber och plast och fyllda med Bonocell och sen ihop limmad med polyester lim. Men du kan få köpa ett par av mig har ett par stående i förrådet som aldrig har provat vattnet. Är inte så sugen på att låna ut formen.

Ursprungligen postat av jojon80
    Antar att dom funkar ungefär som Mariestadarna med ställbar knut på snöret? Kanske tom drar lite mer med din köl?
    Dom funkar efter samma princip som Mariestadarna men är mycket hållbarare och lättare än dom väger ca 3,5kg med kölen.

http://teamchar.blogspot.com/

Kommentera

Tack för erbjudandet team char

Problemet är bara att jag bor i Norge och därför måste transportfrågan lösas först om jag skall ha möjlighet att köpa dom. Sender ett PM

Ang. formen så var det inte den jag tänkte på i första hand, men mer på om du har någon ritning eller så på pulkan. Alternativt, någon bra bildserie du kunde skicka till mig

Förresten, är styrbords och babords pulka lik varandra eller är det två som är spegelvända mot varandra?

vad är det fysiska formatet på din pulka, också köldimensionen?

MVH, Flodström
      Mvh Flodström
      Flyfishing for salmon

Kommentera

Är det någon som testat de här pulkorna??

olssonsfiske!!

Steénson Power ¤5 Nyhet!

Steénson Power en ny sidoparavan som är byggd typ Powerplaner men i ett annat materal, denna har en enormt hög dragförmåga. (Viktigt med bra mast)Färg: Gul. Säljs styckvis 1395kr eller par 2495kr.
        lax

Kommentera

annons från 22 dec. Steensonpulkor för 995:- paret!

Kommentera

Ja men de på blocket tror jag är vanliga steenson pulkor koia på¨mariestads
            de här stenson jag fråga efter ska likt TL Powerplaner!!
            lax

Kommentera

Ingen som provat dom här
              Ym fiske planerboard
              Team Fanny Farm

Kommentera

Ursprungligen postat av Team Fanny Farm
                Ingen som provat dom här
                Ym fiske planerboard
                den såg vettig ut. Undrar hur pass hårt dom drar. Skulle va kul med mått, en sån ser ganska enkel ut att snickra ihop

Kommentera

Jag har ganska nyligen köpt ett par från YM:s fiske men inte hunnit testa dem fullt ut än. Men har kompisar som är mkt nöjda med dom. Har bara testat mina i ca 2 knops fart, då drar de otroligt bra, inte i göstrollingfart ännu. De används mkt av löjtrollarna i Finland så jag har tagit för givet att de går lika bra i långsam trolling. Men de är faktiskt ganska stora, 95cm långa o 50cm breda. Ihopfällbara med fällbar flagga. Största fördelen är att de inte hoppar i vågorna som tex Mariestadspulkorna gör. Draget är mera jämt och fint hela tiden, otroligt viktigt när man kör med löja tycker jag. Enkla att ställa in då man bara byter hål där planerboardlinan sätts fast. Ha dä!! Mvh Micke

Kommentera

Nej gud va roligt och åka pulka

Kommentera

Ursprungligen postat av tre S
                      Jag har ganska nyligen köpt ett par från YM:s fiske men inte hunnit testa dem fullt ut än. Men har kompisar som är mkt nöjda med dom. Har bara testat mina i ca 2 knops fart, då drar de otroligt bra, inte i göstrollingfart ännu. De används mkt av löjtrollarna i Finland så jag har tagit för givet att de går lika bra i långsam trolling. Men de är faktiskt ganska stora, 95cm långa o 50cm breda. Ihopfällbara med fällbar flagga. Största fördelen är att de inte hoppar i vågorna som tex Mariestadspulkorna gör. Draget är mera jämt och fint hela tiden, otroligt viktigt när man kör med löja tycker jag. Enkla att ställa in då man bara byter hål där planerboardlinan sätts fast. Ha dä!! Mvh Micke
                      Kan du inte ta fram måttstocken och kolla lite vad det är för mått på dom.
                      Skulle vara intressant att veta och jämföra med dom utterbrädor som florerar här omkring.
                      95 lång och 50 bred vet man ju redan, men resten?
                      Team Fanny Farm

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Kona, 2022-07-09, 15:22
                      19 svar
                      810 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg anteman