Dax att pröva några nya pulkor. Tips och synpunkter på olika modeller mottages! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Dax att pröva några nya pulkor. Tips och synpunkter på olika modeller mottages!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Finns tydligen duktiga gubbar som bygger "utterbräds"liknande pulkor. Ngn som har erfarenht av dessa? Skall tydligen slå allt
    sigpic

Kommentera

Atlet räcker inte för att få in TL pulkorna, de kan bara köras upp, går inte att veva hem men va tusan har man en motor till!
      Kör aldrig lätt på storpulkor själv behövs inget djupgående att tala om blir det på linan pulkor istället, ger också bra spridning.
      Senast ändrad av TAMTAM; 2006-08-31, 16:06.
      I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Ja... På linan pulkor är underskattade. Väldigt lättsamma att hantera och fiskar bra.
        Team Fanny Farm

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodebanan
          Finns tydligen duktiga gubbar som bygger "utterbräds"liknande pulkor. Ngn som har erfarenht av dessa? Skall tydligen slå allt
          Vet tyvärr ingen som bygger dom, men här omkring är det vanligt med just sånna. Kan ha att göra med gammgubbarnas dragutter tradition.
          Team Fanny Farm

Kommentera

Ursprungligen postat av Team Fanny Farm
            Ja... På linan pulkor är underskattade. Väldigt lättsamma att hantera och fiskar bra.
            Underskattade!! De är rena mordet vid rätt tillfälle, inte så kul att drilla kanske men ingen ska säga att de inte fungerar skitbra, busenkelt att snabbt byta plats, har Offshore själv och de klarar all sjö jag själv klarar.
            I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Ursprungligen postat av Team Fanny Farm
              Vet tyvärr ingen som bygger dom, men här omkring är det vanligt med just sånna. Kan ha att göra med gammgubbarnas dragutter tradition.

Jag har aldrig använt dragutter men har själv tillverkat mina utterliknade pulkor, dessa drar utmärkt närapå för mycket. Har fått ställa om dessa ett flertal tillfällen. Mycket billagre än att köpa färdiga ca 300 kr för bägge i materialkostnader, har även gjort masten själv av rostfria rör som jag fick en gång i tiden. Kan inte med linpulkor tycker att dessa blir för tunga när fiske äntligen hugger. Hade en gång i tiden såkallade "pepsipravanner" tror att Nordmark sålde dessa, gick utmärkt till två spön.
              Tumlaren
              trolling är livet

Kommentera

Jag har Grizzly pulkor, jag tycker dom går perfekt och har bra dragkraft dom funkar dessutom bra direkt ifrån kartongen... Jag personligen tycker att dom drar bättre och jämnare än Mariestad!
                http://teamjoj.blogspot.com/

Kommentera

Nu är jag less på mina tl-powerplaner. Trots att jag tätat dom med sica runt skarven och på alla tänkbara ställen där det skulle kunna komma in vatten så läker dom jävlarna likt förbannat. Dom är helt enkelt för tunnt laminerade så vatten tränger in genom plasten på vissa ställen.

Dessutom drar dom så förbannat hårt så det är ett helsike att ta hem dom.

Nu åker dom ut för ett par nya grizzlypulkor! Bara hoppas att grizzlyn håller måttet vid löjtrolling på 1,5 knop.

Vilket skitväder i dag för övrigt. i stormen kom en jättevåg och skickade båten i 90 grader, körde fast djuprigsvajern i motorn. Vajern small av, fästet till riggen sprack sönder. Planerlinan fastnade även den så klart. Lust att sälja båt och börja med nåt annat såna här dagar.

Lite nya grejor så är snart lusten tillbaka

Kommentera

Ursprungligen postat av joj
                    Jag har Grizzly pulkor, jag tycker dom går perfekt och har bra dragkraft dom funkar dessutom bra direkt ifrån kartongen... Jag personligen tycker att dom drar bättre och jämnare än Mariestad!
                    hur mycket kan du lassa på dom utan att dom sackar joj? Ifs. mycket sällan jag kör mer än 3*50 gram på varje sida

Kommentera

Ursprungligen postat av jojon80
                      hur mycket kan du lassa på dom utan att dom sackar joj? Ifs. mycket sällan jag kör mer än 3*50 gram på varje sida
                      Jag har kört med 2 st Kuusamo och en 50 gram bly utan några problem, jag upplever som att dom orkar dra lite mer än polarens Mariestad men jag har inte så jättestor erfarenhet av pulkfiske det är ju mest riggfiske+dipsy som gäller här nere förutom på våren då.
                      http://teamjoj.blogspot.com/

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Kona, 2022-07-09, 15:22
                      19 svar
                      838 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg anteman