Scotty Laketroller ? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Scotty Laketroller ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Scotty Laketroller ?

Hejsan !

Tänkte prova att fråga lite när jag själv är novis =)

Hade tänkt börja trolla lite vid mina föräldrars stuga där det finns stor öring och även en hel del Röding. Mitt problem har varit att komma ner på rätt djup!!!

Knepade och knopade på om jag skulle göra mig en egen djuprigg, men sedan så såg jag att Scotty hade en prisvärd en. Någon som har erfarenhet av denna ?? Och som kan övertyga mig för eller emot =)

Såg en ny på Tradera för typ 450kr . och då undrar jag om det lönar sig att börja bygga någon egen historia .

Har förstått att den kan ha begränsningar men borde den inte kunna passa mig som relativ nybörjare i min Linder 400 .. haha...?

// Ume Johan

Kolla även in Canon minitroll också... har räkneverk (om jag minns rätt)

Kommentera

Ursprungligen postat av johan_cc
      Hejsan !

Tänkte prova att fråga lite när jag själv är novis =)

Hade tänkt börja trolla lite vid mina föräldrars stuga där det finns stor öring och även en hel del Röding. Mitt problem har varit att komma ner på rätt djup!!!

Knepade och knopade på om jag skulle göra mig en egen djuprigg, men sedan så såg jag att Scotty hade en prisvärd en. Någon som har erfarenhet av denna ?? Och som kan övertyga mig för eller emot =)

Såg en ny på Tradera för typ 450kr . och då undrar jag om det lönar sig att börja bygga någon egen historia .

Har förstått att den kan ha begränsningar men borde den inte kunna passa mig som relativ nybörjare i min Linder 400 .. haha...?

// Ume Johan
      Som nybörjare brukar man tendera till att köpa undermåliga grejor brukar bli dyrt i längden när man effter ett tag inser att man skulle nog ha haft dom bättre och dyrare grejorna.
      För att kunna fiska djupare än 6-7m och att fisken ska krokas bra så behövs ett lod på ca5kg och lake trollern håller för max 2,5kg. Scotty Deapth master är ett mycket bättre altrnativ till en mindre båt i en mindre sjö.
      Om den är för dyr så är mitt tips att köpa två Dippsy diver storlek 0. Har man bara lite koll på hur mycket lina som är ute så funkar den bara bra.
      Här lite tips om hur man fiskar med en sådan

http://teamchar.blogspot.com/

Kommentera

Tackar för svaren !!!

Man blir nog lite "snål" tills man vet om det är något man fastnar för .

Räkneverk verkar ändå bra att ha så jag ska nog jämföra med sådana innan jag ev klipper till på en laketroller.

// Ume Johan

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Kona, 2022-07-09, 15:22
        19 svar
        808 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg anteman