Polarn håller på och utrustar sin nya trollingbåt och håller nu på och letar mast och har hittat TL-masten från Ohlssons fiske någon som vet hur den är? Alla kommentarer om den är intressanta. Masten kommer att användas till laxtrolling i Blekinge
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Trollingmast, TL masten från Ohlssons Fiske??
Collapse
X
-
Taggar: Ingen
-
Jag har olssons billiga varaiant på trolingmast. Har inte haft några som helst problem me den, fungerar utmärkt.
Jag använder den til gäddtrolling i bla. Siljan. Men ska ni utanför blekinge å fiska lax är frågan om inte den masten är lite för klen. Ring och hör med olsson dom har sten koll på hur mycke mastena tål osv.
-
-
Har köpt grejor tillverkade av TL i Jönköping tidigare, kan säga på en gång inte imponerad av kvaliteten direkt, har krävt mycket eget arbete för att fungera bra, hans Power Planer är bra dock med lite modifikation har ett par ca 4-5 år gamla har blivit otroligt knöliga!! i skrovet med tiden pga av nån flytmassa han tillsatte vid tillverkningen aldrig sett nåt liknande faktiskt på glasfiber produkter trots allt de funkar som de ska faktiskt riktigt nöjd med dem efter egna modifikationer, drar allt man kastar på utan snack, vill man köra tungt på planer boards kan de varmt rekommenderas, om någon är intresserad har jag bilder på mina egna modifikationer gör dem betydligt lättare att köra och hantera, inbegriper bla ett handtag för att få dem ur sjön samt förstärkning av original infästning för draglinan som är helt värdelös en mässings genomföring som slits ut direkt annorlunda köl som gör att de drar lättare i sjön också bara låta mej veta.I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!
Kommentera
-
I vissa båtar fyllde dom en del utrymmen med flytskum men det skummet sög åt sig vtten och båtarna blev fuktskadade med bl.a blåsor som följd...
Kommentera
-
Hej!
Jag har också powerplanner. Dom drar verkligen hårt. kan du maila bilder på dina förbättringar?
thomas.andersson.fronas@home.se
MVH THOMAS
Kommentera
Foton
Collapse
-
Jag letar efter lite sånna här westins jätte 17cm i shallow modellen och vanliga, har du några som ligger...1 Foto
-
Kanal: Trolling - Utrustning
2024-08-04, 19:02 -
-
Svar till Oskwig Pike spöhållareav xNekkTack för tipsen!
Gjorde likt Kona och beställde ett gäng längre bultar (8 cm) i stl. M6...2 Foton-
2024-07-17, 13:00 -
-
Svar till Oskwig Pike spöhållareav KonaFörstår. Annars nyper du fast dem med längre bultar än original enl. bild. Strunta helt i bultar ne...1 Foto
-
2024-07-12, 15:38 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Kona, 2022-07-09, 15:22
|
19 svar
809 visningar
0 gillar