Göstrolling: Nyfiken på era erfarenheter av Hi-Lo? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Göstrolling: Nyfiken på era erfarenheter av Hi-Lo?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Göstrolling: Nyfiken på era erfarenheter av Hi-Lo?

Hi-Lo ja. En gammal favorit. Jag skaffade mina första nångång på 70-talet.
    Senare har det blivit ähum...en del annat...som Mann's Stretch, (Cabelas) Walleye Runner, Nils Master, Rapala självklart, Bomber och lite smått och gott osv. Hyfsat många wobblers har det blivit i mina lådor.
    Men jag har väl omedvetet låtit mina gamla Hi-Lo vara ofiskade bra länge, så i fortsättningen ska jag prova dem också i min "hemmasjö".
    Nu är jag nyfiken på dina erfarenheter av Hi-Lon. Håller den än eller slås den av andra favoriter?
    Skitfiske!
    Jag tror på Leif. Dessutom tror jag på Göran, Erik och Elanen. Robert Lind i Kramfors, vem fn är det?

Men nu tycker jag ni är lite tråkiga? Ni ger inte Hi-Lon chansen alls? ;-)
    Jag tror på Leif. Dessutom tror jag på Göran, Erik och Elanen. Robert Lind i Kramfors, vem fn är det?

Kommentera

Jo jag har gett den några chanser.
      En klassisk röd/vit som fick simma ett antal trollingturer efter gös. Men efter att i stort sett gett nollresultat åkte den i utvisningslådan!
      //Micke

Kommentera

Fiskade mycket med hi-lo rödvit när jag var liten, mest för jag var säker på att det var den bästa gäddwobblern som fanns . Och klart att den fångar gäddor. Den har fin gång och den ställbara skeden är faktisk riktigt användbar!

Kommentera

Kul att höra grabbar! Nu har jag äntligen fått mina hemmabyggda paravaner att funka, så da kan jag köra med två spön till.
          Jag har bestämt mig för att ett spö alltid ska ha en "utmanare" dvs en wobbler, gammal eller ny, som jag inte vet hur bra den fångar i min hemmasjö. Kommer att börja med mina Hi-Lo. Har nog bara fyra vad jag minns, men det blir en kul grej! Lite nostalgitripp. Man hängde och dreglade en del över Napp och Nytt back in the seventies, you know... då "fanns" i stort sett bara Hi-Lo och Rapala i wobblermedvetandet.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Kona, 2022-07-09, 15:22
          19 svar
          794 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg anteman
          av anteman