Hejsan, mitt första inlägg här! Har sökt efter någon med liknande problem utan att hitta något. Därför startar jag den här tråden. Som rubriken lyder, beteslåset på paravanerna (GW) misstänker jag nöter lina. Har flätad lina i 0,28-0,35 som gått av vid mothugg gått av, med tappad fisk och bete som resultat.
Linorna är relativ nya och inga spööglor är skadade. Finns därför inte så mycket annat jag kan misstänka än just beteslåsen på paravanerna, som helt enkelt måste nöta på linan när paravanen är utlöst och glider på linan bak mot betet.
Någon som varit med om liknande? Finns de någon med en smart lösning istället för beteslåsen? Bör man byta till nylonlina eller skarva på nylonlina på den flätade? Känns inte så kul att behöva byta lina ofta, då de blir ganska dyrt!
Ännu tråkigare är de om de är rekordfisken man tappar pga av linbrott..
Linorna är relativ nya och inga spööglor är skadade. Finns därför inte så mycket annat jag kan misstänka än just beteslåsen på paravanerna, som helt enkelt måste nöta på linan när paravanen är utlöst och glider på linan bak mot betet.
Någon som varit med om liknande? Finns de någon med en smart lösning istället för beteslåsen? Bör man byta till nylonlina eller skarva på nylonlina på den flätade? Känns inte så kul att behöva byta lina ofta, då de blir ganska dyrt!
Ännu tråkigare är de om de är rekordfisken man tappar pga av linbrott..
Kommentera