Rullar & Bromsar - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Rullar & Bromsar

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Rullar & Bromsar

Hej Alla!
    Skulle villa ha lite åsikter om "Okuma Magda 30D" Är det någonting att ha?
    Har den någonting att sätta emot när Laxen hugger?
    Sen undrar jag om det är någon som känner till "Amb SEVEN"? Vad skiljer den från 7000 förutom priset? Jag hitta den på www.olssonsfiske.se

Skitfiske!

För priset, inte alltför dålig vill jag säga, du blir inte imponerad om du tittar innanför gavlarna men användbar, har fått många på den utan problem.
    satsar du hårt på riktig storlax i Östersjön så kan väl Magdan vara tveksam men landade själv en hyfsat stark 11 kilos på Magda våren som gick klarade den fint själv föredrar jag Okuma Convector modellen nu, tycker den känns helt okey och priset är hyfsat jämfört med Daiworna.
    I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Seven är en bra rulle, har haft den, känns lite "knagglig" kanske men pålitlig, om jag vore som du dock skulle jag aldrig spendera pengar på trollingrullar utan räkneverk, du kommer bara byta i alla fall.
      Om du skiter i min åsikt i detta fallet, köp Shimano Triton 200G som i mitt tycke är den absolut bästa rullen utan räkneverk sett till priset, samma rulle i stort sett är Charter Special 2000 med spakbroms, total overkill för våra fiskar dock.
      Om Shimano tänkt till lite så hade de förlängt veven på Triton 200G samt slängt på räkneverk och sålt till bra pris i stället för att tillverka det senaste superdyra "underverket" och för våra fiskar helt onödiga Tekota serien!
      OBS mina inlägg är bara giltiga om du satsar på riktig trolling med ALL utrustning trollar du gädda med två spön eller så behövs nog inga räkneverk.
      I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Ursprungligen postat av Azzi
        Hej Alla!
        Skulle villa ha lite åsikter om "Okuma Magda 30D" Är det någonting att ha?
        Har den någonting att sätta emot när Laxen hugger?
        Sen undrar jag om det är någon som känner till "Amb SEVEN"? Vad skiljer den från 7000 förutom priset? Jag hitta den på www.olssonsfiske.se

Skitfiske!
        Enligt OF är det i princip bara "det glamurösa" kring typ Låda, lite olja, instruktionsbok m.m. Som skiljer mellen 7000 och Seven.
        sigpic

Kommentera

Broman

Är det någon som har erfarenhet av Broman rullarna aatt dela med sig av?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Kona, 2022-07-09, 15:22
          19 svar
          817 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg anteman
          av anteman