Trollingspön - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Trollingspön

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

akta dig!

Vill lägga in ett varningens finger för vänern och vättern special och all vad de heter. Det är spön helt byggda i kolfiber (tror jag) och kräver en "snäll" behandling. 3 av 4 fairpointspön från den serien jag varit ägare till har gett upp. Annars är det grymt sköna spön, värda varenda krona så sett, men så fort spöt får en smäll så finns risk att det smäller av.
    Kan rekomendera ABU gröntoppade serie. Spön som inte går att ha sönder på ett "normalt" sätt, har en helt okej aktion också, priset ligger på typ 200. RT salmonizer är också helt okej men jah föredrar ABU framför dem.

Kommentera

Simrishamn special som ingår i samma serie är lika sköra. Har bränt 2 spön vid normal hantering.

Kommentera

Spön

Kan rekommendera Fairpoints Hanö special om du ska fiska med sidoparavaner, många av de spön som nämns ovan är för mjuka för paravanfiske. Simrishamn special är ett utgånget spö som inte finns längre. Hanö är ersättaren till det och det är grymt skönt och även hållbart, har kört stenhårt med mina utan problem!

Kommentera

Abu Enticer tycker jag är bra och prisvärda trollingspön, ganska kraftiga och sköna!
          http://teamjoj.blogspot.com/

Kommentera

Har ett gäng Daiwa Heartland X 15-30 IBS (?), 10,6 fot som är grymt sköna. Riktiga trollingpåkar. Svåra att få tag i dock.

Kommentera

Ursprungligen postat av Gotrik
              Kan det här vara något?

Ron Thompson Salmonizer 275 :-

Beskrivning:

Ett något mjukare spö som är otroligt populärt vid insjölax och öringtrolling.
              Du kan få köpa billigt ett par långa "special spön" bla ett ABU billigt av mej som jag kört mycket till Yellow bird grejor, funkar utmärkt men använder dem inte längre då jag kör riktiga pulkor nu.
              Du får dem billigt, samlar bara damm.
              Intresserad, återkom till denna mejladress: h.ostlund@bredband.net
              I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Ursprungligen postat av Kungen
                Vill lägga in ett varningens finger för vänern och vättern special och all vad de heter. Det är spön helt byggda i kolfiber (tror jag) och kräver en "snäll" behandling. 3 av 4 fairpointspön från den serien jag varit ägare till har gett upp. Annars är det grymt sköna spön, värda varenda krona så sett, men så fort spöt får en smäll så finns risk att det smäller av.
                Kan rekomendera ABU gröntoppade serie. Spön som inte går att ha sönder på ett "normalt" sätt, har en helt okej aktion också, priset ligger på typ 200. RT salmonizer är också helt okej men jah föredrar ABU framför dem.

Detta var ett välkänt problem, om ni har hört talas om vättern SPecial med kans? Denna spöserien med kromade klingor gick sönder direkt, klarade inte ens en uppspänning på riggen. Men det berodde troligtvis på att man förstörde grafiten under kromningen av klingan, men nu är det en ny FÖRBÄTTRAD spöserie på G. Dom verkar mkt. bättre...Men det vet man ju inte föränn det fått arbeta lite!
                sigpic

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Kona, 2022-07-09, 15:22
                19 svar
                844 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg anteman