Göstrolling - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Göstrolling

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Göstrolling

Hej!

Är det här en utrustning värd att satsa på när det gäller simpel trolling/dragrodd efter gös?

-Ambassadeur Classic 6000

-Berkley Titanium 10 fot 15-55 g

Helt klart bra och pålitliga grejer som håller länge och du kan använda till annat än göstrolling också.
    Hellre det än att köpa någon skit.
    Buster L och jag är polare!

Kommentera

Inte för att det hör hit men, du har en grym svit rekordfiskar må jag säga!

Kommentera

Ursprungligen postat av Gotrik
        Hej!

Är det här en utrustning värd att satsa på när det gäller simpel trolling/dragrodd efter gös?

-Ambassadeur Classic 6000

-Berkley Titanium 10 fot 15-55 g
        Om du bara skall trolla kör ett trollingspö, annara duger detta settet till det mesta!
        sigpic

Kommentera

He,he det var ett roligt skämt. Du bör nog kolla in "experterna" på sidan
          Som har feterekord man bara drömmer om! Men tack i alla fall för komplimangen om det var mig du menade.

Kommentera

Flodebanan: Ska använda det till det mesta.

ice-hacker: Ja, jag syftade på dig!

Kommentera

Ska jag ha flätlina eller nylonlina?

Kommentera

Ursprungligen postat av Gotrik
                Ska jag ha flätlina eller nylonlina?
                Flätlina! DEls märker du lättare gösens pillenafs dels krokar du dem säkrare med flätlinan. Det finns många märken att välja på men PowerPro har många förespråkare. Eftersom du tänker använda utrustningen även till vanligt fiske så tror jag att jag trots allt föreslår att du väljer en ”onödigt” grov dimension typ 0,32 mm.
                Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Bara för att retas lite med Bebest så skulle jag vilja ha en offentlig utredning
                  kring detta. Om man har två spö i båten (vilket jag har) och på det ena har man flätlina och på det andra har man bra nylonlina(vilket jag har) så skulle man fånga mer fisk på det med flätlina??
                  Jag måste erkänna att vid Göstrolling har jag aldrig märkt att det skulle vara någon skillnad i antal missade hugg eller tappade fiskar. Det är väl i ärlighetens namn andra faktorer som också spelar in.

Jag kräver en förklaring!!"!

Kommentera

Ursprungligen postat av ice-hacker
                    Bara för att retas lite med Bebest så skulle jag vilja ha en offentlig utredning
                    kring detta. Om man har två spö i båten (vilket jag har) och på det ena har man flätlina och på det andra har man bra nylonlina(vilket jag har) så skulle man fånga mer fisk på det med flätlina??
                    Jag måste erkänna att vid Göstrolling har jag aldrig märkt att det skulle vara någon skillnad i antal missade hugg eller tappade fiskar. Det är väl i ärlighetens namn andra faktorer som också spelar in.

Jag kräver en förklaring!!"!
                    För det första har du rätt - under vissa förhållanden!
                    Speciellt bra lyckas du med nylonlina på kort distans. På längre distans kan nylonlinans elasticitet göra att de lätta pillenafsen inte märks. Du vet då inte att du har fisk på gång med andra ord.
                    Den stumma flätlinan signalerar detta bättre. En stum lina underlättar även krokningen.
                    Ligger betet 15 m bakom båten spelar det ingen större roll vilken lina du använder. Nylonlinans elasticitet blir inte lika påtaglig då. Bägge lintyperna förefaller göra ungefär lika bra ifrån sig. Du kommer antagligen att notara ungefär lika många hugg och nafs och du kommer också att sätta kroken ungefär lika många gånger med bägge linorna.
                    Det är på distans som nylonets lilla gummisnoddseffekt kan märkas. Nylonlinors töjbarhet jobbar man på att reducera och de dyrare linorna brukar numera vara förhållandevis stumma men flätlinorna är ändå påtagligt stummare. Och på distans har det betydelse.

Det var min förklaring i många ord.
                    Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Kona, 2022-07-09, 15:22
                    19 svar
                    812 visningar
                    0 gillar