Tips på djupgående wobblers. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tips på djupgående wobblers.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Har kikat på dipsy diver. Så det ska nog gå att få ner grejerna på hyfsat djup utan djupriggar. Finns ju även dom traditionella paravanerna där 90g går ner till runt 8m.
    Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

Kommentera

Har inte sett till O.F. på länge han har garanterat massor av förslag.

Han säljer ju själv stora Cisco Kid:en som går ner mot 7-8 m och kan även blyas för lite till

Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]

Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]

Kommentera

Jo de e ju oxå ett alternativ. Går ju även böja skeden något för o finjustera. Nu väntar ja på isen ska släppa så man kan få båten i sjön
        Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

Kommentera

Cotton cordell deep red fin är en mycket bra och prisvärd wobbler, går ner 4-5m oblyad.
          Sätt ett 30-40gr päronbly på linan med ett gummiband några meter framför wobblern
          så når du ner någon meter till, lätt att rycka bort blyet vid drillning.

Nämnda wobbler och riggning har fungerat på Gädda, gös, abborre, sej och torsk för
          mig iaf.
          / Kruger
          Http://fredrikmooseater.blogspot.com

Kommentera

Vanliga Rapala Magnum i sjunkande version. Har för mig att 13-14cm storleken gick ner till 9m.

Kommentera

Ursprungligen postat av jimmy85 Visa inlägg
              Tänkte ge mig på lite trolling efter torsk o önskar tipps på lämpliga djupgående wobbler. Jag har walley stinger o rapala deep taildancer. Vill ha så dom går ner till 5-6m. Finns det några som går djupare dvs 6+m? Tacksam för tips
              Hej Jimmy 85;

Djupgående Bomber B26A går vid trolling utan extra förtyngningar ner till 5,0 - 8,5 meters djup beroende på lindiameter och utsläppt linlängd bakom båten. Läs vidare här http://www.trumman.com/bomber/bomber_modeller.htm .

Cisco Kid 1800 går vid trolling ner till 5,0 - 7,5 meters djup. Läs vidare här http://www.trumman.com/ck/ck_modeller.htm .

Den kanske allra fångstsäkraste Göstrollingwobblern Smithwick ASSRD-1200 går ner till 5,0 - 7,0 meters djup. Läs vidare här http://www.trumman.com/smithwick/super_rogue.htm .

Du kan gå in på modellförteckningen för respektive wobblerfabrikat och se wobblerns längd, vikt och djupgående vid både kast och trolling hos de wobbler som du kan köpa hos www.trumman.com.

Go for the Big Ones!

Old Firehand

Kommentera

Ursprungligen postat av jimmy85 Visa inlägg
                De får ja kolla upp. Tack för tipsen. Torsken e ju inte direkt kräsen,dom verka bita på de mesta dom ser. Heddon hellbender ska ju gå ner till 10m men finns bara i en färg va de verkar. Sen om man blir biten så finns ju div djupparavaner. Men kom gärna med mer tips
                Hellbender får du svårt att få ner till 10m, jag skulle vilja säga 6-7m beroende på lina/linlängd.
                Luhr Jensens "Hot Lips" kan du nog få ner till 9-10m om du vill...
                12 hours
                1,440 casts
                2 followers
                1 strike
                DAMN!, I hope it's this good again tomorrow.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av minstfarlig, 2024-08-28, 18:46
                5 svar
                631 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg RK99
                av RK99

Arbetar...
                X