Hej.
Precis hemkommen från en trollingtur i min nya ryds camping trollingutrustad =D Körde bara med 5 spön i pga blåst, men oxå för att inte masten är monterad.
I alla fall, körde såhär;
1 spö på djuprigg, 30 fot, northen king sked grön/silver
1 spö på djuprigg, 50 fot, northen king sked silver
1 spö rätt bak, djupgående vobbler rosa/vit (polarens, vet ej märket)
2 spön på varsin paravan, bomber 15A koppasr samt grå/vit
Fick noll. (Antalet spön kommer fördubblas när masten är på och jag lärt mig allt om riggningen) Jag behöver motivation. Ber om tips och trix, har frågat för nåt år eller 2 sen här i forumet men som sagt, behöver motivation genom nya tips :P
Några frågor oxå:
Körde i 1,8-2,5 knop. Rätt eller fel?
Djupet. Bra eller anus?
Köra bredvid grundtoppar eller över eller kan man få mitt ute på sjön, säg plan botten och 30-40 meter djupt?
Kan man köra northen king-skedar som inte är blyade eller som inte är på djupriggarna? Hur djupt går dom om man bara hakar på en sån på ytspöna?
Ja, vilka beten rekommenderas?
Mycket begärt av mig att fråga allt detta och förvänta svar, men om nån har tid och lust så vore jag evigt tacksam
MVH Micke
Precis hemkommen från en trollingtur i min nya ryds camping trollingutrustad =D Körde bara med 5 spön i pga blåst, men oxå för att inte masten är monterad.
I alla fall, körde såhär;
1 spö på djuprigg, 30 fot, northen king sked grön/silver
1 spö på djuprigg, 50 fot, northen king sked silver
1 spö rätt bak, djupgående vobbler rosa/vit (polarens, vet ej märket)
2 spön på varsin paravan, bomber 15A koppasr samt grå/vit
Fick noll. (Antalet spön kommer fördubblas när masten är på och jag lärt mig allt om riggningen) Jag behöver motivation. Ber om tips och trix, har frågat för nåt år eller 2 sen här i forumet men som sagt, behöver motivation genom nya tips :P
Några frågor oxå:
Körde i 1,8-2,5 knop. Rätt eller fel?
Djupet. Bra eller anus?
Köra bredvid grundtoppar eller över eller kan man få mitt ute på sjön, säg plan botten och 30-40 meter djupt?
Kan man köra northen king-skedar som inte är blyade eller som inte är på djupriggarna? Hur djupt går dom om man bara hakar på en sån på ytspöna?
Ja, vilka beten rekommenderas?
Mycket begärt av mig att fråga allt detta och förvänta svar, men om nån har tid och lust så vore jag evigt tacksam
MVH Micke
Kommentera