Hur gör man när man får hugg med fler än ett spö...? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hur gör man när man får hugg med fler än ett spö...?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Hur gör man när man får hugg med fler än ett spö...?

Har en kanske en dum fråga....?
    Jag har en mindre båt med aktersnurra å ingen ratt... Jag fiskar med 4 spön å har ett problem när det nappar att fisken traslar i sej i dom andra linorna. Hur löser ni detta?

använder du paravaner? antar att du inte fortsätter att köra när du får fisk? Om jag använder en båt utan ratt så brukar jag i regel använda enbart 2st spön om jag inte har någon med mig som snabbt kan veva upp de som är i farozonen för trassel. Tycker det är svårt att använda 4st spön när man kör med aktersnurra då det är klart svårare att fortsätta att köra båten framåt.

Kommentera

Jag kör med paravan och håller med att de är klart svårt att fortsätta köra värst är det om det är lite vind ute....

Kommentera

Spänn fast rorkulten med typ "gummistraps" så den går någorlunda rakt om du släpper den, brukar funka! Alternativet är att stå på toften och drilla och styra med ena foten (personlig favorit).

Kommentera

Det funkar så där att styra med benet foten min motor är lite stor för att styras så den e på 20hp.... Käns så där å fortsätta att köra.... Bogsera fisken...

Kommentera

Låt spöt med fisken stå kvar i spöhållaren och veva in/släpp ut övriga paravaner på samma sida som nappet. Spöhållaren fixar mothugget så det är lugnt

Samma visa om du har 10 spön och en stor lax skulle hoppa på. Du kan också drilla några meter så fisken verkligen sitter sedan ta hand om övriga spön.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av minstfarlig, 2024-08-28, 18:46
            5 svar
            646 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg RK99
            av RK99

Arbetar...
            X