Jag fiska gädda i norra Dellen som ligger i Bjuråker i Hälsingland.Det finns öring där så jag tänkte testa fiska öring också.Jag har kollat på djupparavaner men jag tycker att djuprigg borde vara bättre eftersom man vet exakt vilket djup man har betet på.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Djuprigg
Collapse
X
-
Tycker du gör helt rätt som satsar på en riktig rigg istället för paravaner. Det blir mkt enklare att variera sitt fiske. Både gädda och öring står gärna runt grundtoppar och ibland är det väldigt effektivt att fiska nära botten och i branterna, då är djupriggen perfekt att snabbt följa bottenstrukturen med. Sen kan du även ändra betets gång, ju kortare släplängd på linan ju hetsigare gång på betet. Du får även möjlighet att använda flashers och liknande attraktioner eller köra dubbla spön på en rigg.
Djupriggsfiske kan vara väldigt intressant och kul ibland.
Gör som nämts ovan och satsa på en rigg som klarar 5-kilos lod, då klarar du det vanligaste fisket galant.
Mvh Micke
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Fiske token Visa inläggJag fiska gädda i norra Dellen som ligger i Bjuråker i Hälsingland.Det finns öring där så jag tänkte testa fiska öring också.Jag har kollat på djupparavaner men jag tycker att djuprigg borde vara bättre eftersom man vet exakt vilket djup man har betet på.
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av minstfarlig, 2024-08-28, 18:46
|
5 svar
612 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av RK99