Hejsan alla storfiskare!Jag funderar på att köpa mig en djuprigg och börja lite smått med trolling.Jag vill kunna komma ner till 15 meter under ytan och då bör väll en cannon mini troll räcka?Den tål lod upp till ca 2kg har jag läst och då ska man väll komma ner till 15meter?Jag har aldrig hållt på med trolling för så hjälp mig är ni snälla!
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Djuprigg
Collapse
X
-
Skall du trolla på allvar så tycker jag du skall satsa på en stadigare riggmodell.
Fiskar du inte djupare än 15 meter så kan du använda Dipsy- alt. Slide diver istället.
Dessa, i största storleken, går lätt ner till 15 meter och du kan köra 2st per sida om du vill.
Luhr-Jensen trout, kokanee, salmon, steelhead, bass and walleye fishing lures include decades of earned knowledge in every design. From trolling and casting spoons, to spinners and crankbaits, Luhr Jensen fishing lures and accessories have defined angler success since 1932.
Tapsas/Regalmarins trollingskola - djupparavaner
-
Ursprungligen postat av Fiske token Visa inläggHejsan alla storfiskare!Jag funderar på att köpa mig en djuprigg och börja lite smått med trolling.Jag vill kunna komma ner till 15 meter under ytan och då bör väll en cannon mini troll räcka?Den tål lod upp till ca 2kg har jag läst och då ska man väll komma ner till 15meter?Jag har aldrig hållt på med trolling för så hjälp mig är ni snälla!
Kommentera
-
Regal har rea på Daiwa Inlinespön just nu, typ 350/st, men i stort sett vilka trollingspön som helst funkar. Jag föredrar dem på 8,6 fot men sjuor funkar också. De spön jag haft innan är mest RT Salmonizer och Hasselö Kinetik och skulle jag välja helt fritt på fyra-sex spön idag skulle det nog bli Regal X-spön från Regal Marin.
Kommentera
-
Ska du enbart fiska gädda så skulle jag föreslå BFT Predator Heavy Trolling 8'6" kanske inte optimala att ha på djupriggen men bra spön att bryta hem storgäddorna med
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Fiske token Visa inläggok,tack för svar!Och alla spön som du föreslog är alltså bra djupriggsspön?
Kommentera
-
Var och vad ska du fiska? Om du är nybörjare tycker jag att du ska skaffa dig några sidoparavaner typ Yellow Bird eller liknande och för att komma djupare, några Dipsy Diver eller Kuusamo djupparavaner. Det finns också vikter med linutlösare som man kan fästa på linan, eller så kan man fästa vikter med gummiband.
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av minstfarlig, 2024-08-28, 18:46
|
5 svar
609 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av RK99