Djuprigg - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Djuprigg

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Jag fiska gädda i norra Dellen som ligger i Bjuråker i Hälsingland.Det finns öring där så jag tänkte testa fiska öring också.Jag har kollat på djupparavaner men jag tycker att djuprigg borde vara bättre eftersom man vet exakt vilket djup man har betet på.

Kommentera

Tycker du gör helt rätt som satsar på en riktig rigg istället för paravaner. Det blir mkt enklare att variera sitt fiske. Både gädda och öring står gärna runt grundtoppar och ibland är det väldigt effektivt att fiska nära botten och i branterna, då är djupriggen perfekt att snabbt följa bottenstrukturen med. Sen kan du även ändra betets gång, ju kortare släplängd på linan ju hetsigare gång på betet. Du får även möjlighet att använda flashers och liknande attraktioner eller köra dubbla spön på en rigg.
      Djupriggsfiske kan vara väldigt intressant och kul ibland.
      Gör som nämts ovan och satsa på en rigg som klarar 5-kilos lod, då klarar du det vanligaste fisket galant.
      Mvh Micke

Kommentera

Ursprungligen postat av Fiske token Visa inlägg
        Jag fiska gädda i norra Dellen som ligger i Bjuråker i Hälsingland.Det finns öring där så jag tänkte testa fiska öring också.Jag har kollat på djupparavaner men jag tycker att djuprigg borde vara bättre eftersom man vet exakt vilket djup man har betet på.
        jag har fiskat i norra dellen i flera år. Det som funkar bäst är ytfiske framförallt med löja, men tomic 4 el 5" el bomber 15A funkar bättre vissa dagar. Det är bara att prova. Skaffa en mast el testa ytparavaner. Du behöver inga riggar. Öringen finns i ytan

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av minstfarlig, 2024-08-28, 18:46
        5 svar
        609 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg RK99
        av RK99

Arbetar...
        X