Djuprigg - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Djuprigg

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Djuprigg

Hejsan alla storfiskare!Jag funderar på att köpa mig en djuprigg och börja lite smått med trolling.Jag vill kunna komma ner till 15 meter under ytan och då bör väll en cannon mini troll räcka?Den tål lod upp till ca 2kg har jag läst och då ska man väll komma ner till 15meter?Jag har aldrig hållt på med trolling för så hjälp mig är ni snälla!

Skall du trolla på allvar så tycker jag du skall satsa på en stadigare riggmodell.

Fiskar du inte djupare än 15 meter så kan du använda Dipsy- alt. Slide diver istället.
    Dessa, i största storleken, går lätt ner till 15 meter och du kan köra 2st per sida om du vill.

Luhr-Jensen trout, kokanee, salmon, steelhead, bass and walleye fishing lures include decades of earned knowledge in every design. From trolling and casting spoons, to spinners and crankbaits, Luhr Jensen fishing lures and accessories have defined angler success since 1932.

Produk-produk Rookie Series di Eiger Adventure Official

Tapsas/Regalmarins trollingskola - djupparavaner

Kommentera

Ursprungligen postat av Fiske token Visa inlägg
      Hejsan alla storfiskare!Jag funderar på att köpa mig en djuprigg och börja lite smått med trolling.Jag vill kunna komma ner till 15 meter under ytan och då bör väll en cannon mini troll räcka?Den tål lod upp till ca 2kg har jag läst och då ska man väll komma ner till 15meter?Jag har aldrig hållt på med trolling för så hjälp mig är ni snälla!
      För att fiska ned på 15m så behövs ett lod på 5kg annars blir trycket på wiern så stor att lodet börjar släpa efter båten så mycket och du kommer inte ned på det djup du tro. Så satsa på större riggar et par beg cannon easy- troll eller uni- troll 5 utan sprickor eller ett par Scotty deptmaster eller depthking

http://teamchar.blogspot.com/

Kommentera

ok jag tror det lutar åt en scotty depth master.jag kommer att trolla efter gädda med djupriggen så vad är det för spön jag ska använda?Jag har inte trollat förr så jag vet inte vad det är för spön jag ska använda.

Kommentera

Regal har rea på Daiwa Inlinespön just nu, typ 350/st, men i stort sett vilka trollingspön som helst funkar. Jag föredrar dem på 8,6 fot men sjuor funkar också. De spön jag haft innan är mest RT Salmonizer och Hasselö Kinetik och skulle jag välja helt fritt på fyra-sex spön idag skulle det nog bli Regal X-spön från Regal Marin.

Kommentera

ok,tack för svar!Och alla spön som du föreslog är alltså bra djupriggsspön?

Kommentera

Det finns speciella djupriggsspön. Men funkar även med vanliga trollingspön.

Kommentera

Ska du enbart fiska gädda så skulle jag föreslå BFT Predator Heavy Trolling 8'6" kanske inte optimala att ha på djupriggen men bra spön att bryta hem storgäddorna med

http://teamchar.blogspot.com/

Kommentera

Ursprungligen postat av Fiske token Visa inlägg
                  ok,tack för svar!Och alla spön som du föreslog är alltså bra djupriggsspön?
                  Ja, speciellt Daiwas inlinespön där man slipper ringar helt och hållet som skaver mot linan.

Kommentera

Var och vad ska du fiska? Om du är nybörjare tycker jag att du ska skaffa dig några sidoparavaner typ Yellow Bird eller liknande och för att komma djupare, några Dipsy Diver eller Kuusamo djupparavaner. Det finns också vikter med linutlösare som man kan fästa på linan, eller så kan man fästa vikter med gummiband.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av minstfarlig, 2024-08-28, 18:46
                    5 svar
                    607 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg RK99
                    av RK99

Arbetar...
                    X