Sidoparavan är det svårt? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Sidoparavan är det svårt?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Sidoparavan är det svårt?

En kanske dum fråga men efter ha läst och sett allt som kan finnas ang. att trolla Gös har jag förstått att paravaner kan vara nyckeln till ett bra fiske.

Är det svårt att hantera paravaner?

Den sjö jag fiskar i får man ha 2 st spö att trolla med, jag hyr båt och har två portabla spöhållare.. Det borde väl funka att använda paravan ändå?

Finns det någon paravan som ni rekommenderar för en komplett nybörjare?

Tack på förhand.

Inget svårt alls. Jag rekommenderar Wille Sideliner för det lättare paravanfisket.
    Det är kul att lära sig använda nya grejer.

Kommentera

Ursprungligen postat av Jari F1 Visa inlägg
      Inget svårt alls. Jag rekommenderar Wille Sideliner för det lättare paravanfisket.
      Det är kul att lära sig använda nya grejer.
      Ser ju förvänansvärt enkelt ut. Efter man fäst den på linan så tuffar man sakta framåt och paravanen drar ut betet?

Kommentera

Ursprungligen postat av shank Visa inlägg
        Ser ju förvänansvärt enkelt ut. Efter man fäst den på linan så tuffar man sakta framåt och paravanen drar ut betet?
        Japp , kasta ut.. på med paravanen ...lossa slirbromsen och låt paravanen dra ut beten ...dra sedan åt slirbromsen...

Magnum pajk great white funkar klockrent

Kommentera

Ursprungligen postat av Josh78 Visa inlägg
          Japp , kasta ut.. på med paravanen ...lossa slirbromsen och låt paravanen dra ut beten ...dra sedan åt slirbromsen...

Magnum pajk great white funkar klockrent
          Får beställa två paravaner och prova. Har liksom fått för mig att det skulle vara bökigt men erkänner mig motbevisad.

Kommentera

En kanske dum fråga men efter ha läst och sett allt som kan finnas ang. att trolla Gös har jag förstått att paravaner kan vara nyckeln till ett bra fiske.

Den sjö jag fiskar i får man ha 2 st spö att trolla med, jag hyr båt och har två portabla spöhållare.. Det borde väl funka att använda paravan ändå?

Tack på förhand.
            Kör spöparavanen "GREAT WHITE" Den är KANON! får 5ggr så många napp nu!
            Du behöver inte vara rädd för mkt krångel! Jag kör 3st sådana på varje sida utan trubbel!
            Kör du flera tänk på att köra längst linsläpp på spöna längst ut. Och mest ytgående wobblerna..
            Å så kortare linsläpp och mer djupgående wobblers inåt så blire inget trassel..

KLICKA HÄR FÖR BILD!

Lycka till!
            Senast ändrad av Starjonken; 2010-06-02, 14:21.
            /Team Perax, Jon Persson
            http://teamperax.blogspot.com/

Kommentera

Finns ingen spö paravan som slår den här,helt outstanding.http://www.youtube.com/watch?v=Y7iCRImv4q8
              Jig-fishing är roligast.

Kommentera

Tack på förhand.
                Hej Shank;
                Så här går det till med sidoparavantrolling: 1. Du släpper ut 20-30 meter lina från rullen. 2. Du placerar linan till hälften in i nypan (releasen) på sidoparavanen. 3. Du släpper sedan ut sidoparanvanen 10 -30 meter vid sidan av båten. 4.Du drar försiktigt åt slirbromsen och kopplar in knarren på rullen samt placerar spöt i den vertikalt stående spöhållaren.

Sedan gör du samma sak med på andra båtsidans sidoparavan och spö...och ditt fiske kan börja.
                Go for the Big Ones!
                Old Firehand
                www.trumman.com - där dina pengar räcker längst!
                Senast ändrad av Old Firehand; 2010-06-11, 18:49.

Kommentera

Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägg
                  Hej Shank;
                  Så här går det till med sidoparavantrolling: 1. Du släpper ut 20-30 meter lina från rullen. 2. Du placerar linan till hälften in i nypan (releasen) på sidoparavanen. 3. Du släpper sedan ut sidoparanvanen 10 -30 meter vid sidan av båten. 4.Du drar försiktigt åt slirbromsen och kopplar in knarren på rullen samt placerar spöt i den vertikalt stående spöhållaren.

Sedan gör du samma sak med på andra båtsidans sidoparavan och spö...och ditt fiske kan börja.
                  Go for the Big Ones!
                  Old Firehand
                  www.trumman.com - där dina pengar räcker längst!
                  Ps. Fångstsäkraste Göstrollingfarten är 1,2 - 1,4 knop. Ds.
                  Senast ändrad av Old Firehand; 2010-06-11, 18:50.

Kommentera

Ursprungligen postat av LazziLax Visa inlägg
                    Finns ingen spö paravan som slår den här,helt outstanding.http://www.youtube.com/watch?v=Y7iCRImv4q8
                    Var hittar man dessa och till vilket pris? Ähh skit i det nu var jag inne på AXtackle och beställde ett par så får vi se om de är nåt att ha.
                    Senast ändrad av Tok-Torsten; 2010-06-02, 20:19.
                    Hej, Tok-Torsten

It's not the kill, it's the thrill of the chase.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av minstfarlig, 2024-08-28, 18:46
                    5 svar
                    616 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg RK99
                    av RK99

Arbetar...
                    X