Har problem när jag trollar. Har en Linder 400 med tohatsu 20 hk fyrtakt, vid trolling tycker jag i vissa fall det går för sakta på tomgång när man bara lägger i växeln! Och gasar man så lite som möjligt så går det på tok för fort och allt i båten börjar skaka och vibrera! Går det att justera på motorn och få en aning högre tomgång?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
För låg fart på tomgång vid trolling.
Collapse
X
-
Det bästa är att slänga i ett par hinkar, IKEA-påse eller riktiga drivankare. Då får motorn jobba lite mer ( bara nyttigt) och farten kan enklare justeras även om vinden vill ställa till det.
Ta upp bromsarna i motvind och lägg i dem i medvind t.ex. Prova dig fram. I stort sett alla motorer har något varv de går lite sämre på eller rättare sagt vibrerar mer på. Då är det bästa att försöka undvika just det varvtalet.
Mvh Micke
Kommentera
-
Ursprungligen postat av hyttingen Visa inläggHar problem när jag trollar. Har en Linder 400 med tohatsu 20 hk fyrtakt, vid trolling tycker jag i vissa fall det går för sakta på tomgång när man bara lägger i växeln! Och gasar man så lite som möjligt så går det på tok för fort och allt i båten börjar skaka och vibrera! Går det att justera på motorn och få en aning högre tomgång?
One day spent fishing adds another day to your life!
Old Firehand
www.trumman.com - där dina pengar räcker längst!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av tre S Visa inläggDet bästa är att slänga i ett par hinkar, IKEA-påse eller riktiga drivankare. Då får motorn jobba lite mer ( bara nyttigt) och farten kan enklare justeras även om vinden vill ställa till det.
Ta upp bromsarna i motvind och lägg i dem i medvind t.ex. Prova dig fram. I stort sett alla motorer har något varv de går lite sämre på eller rättare sagt vibrerar mer på. Då är det bästa att försöka undvika just det varvtalet.
Mvh Micke
Annars håller jag helt med föregående talare.. lycka till!/Team Perax, Jon Persson
http://teamperax.blogspot.com/
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av minstfarlig, 2024-08-28, 18:46
|
5 svar
646 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av RK99