När kronofogden knackar på efter jag har köpt prylar så hänvisar jag direkt till er :-) Självklart kommer jag att lämna rapport efter första turen.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Trollingfråga?
Collapse
X
-
-
Ursprungligen postat av Muskytracker Visa inläggPGH! Blanda inte inte Kuusamo och annat krimskrams för att nå laxen om du inte har riktiga grejor som mast, pulkor, mm... Blyat kör du bara bakom en GW, men där kommer du inte ner mycket i djup. Rigga som jag beskrev, var jag otydlig in någon skrivelse fråga om det är något du känner är oklart. Har aldrig fiskat så personligen eftersom jag alltid kört fullriggat, men min granne har lyckats med den riggningen innan han investerade i riktiga prylar! Och erfarenhet säger att det fungerar!
Självklart kan du ändra släplängden till upp emot 300 fot för att komma ner något djupare, och ändra inställning till minimum 1,5 för att nå något djupare vid behov. Behövs normalt inte. Bankar en 15+are på med 150 meter lina kvar på rullen (250 meter tot) är det i princip kört om laxen vill.
MVH
Go for the Big Salmons!
Old Firehand
www.trumman.com - där dina pengar räcker längst!
Kommentera
-
Yes Old F. Blyat går bra som jag skriver, men dra inte på annat krimskrams bakom en Sidoparavan. 70 gram och det släp du beskriver motsvarar ca 10 meters djup. Betänk vad jag skrev tidigare (max 1,5 på Dipsyn, eller vad jag nu skrev, hick) för grymt uppväxarefiske... Raptor, Dipsy, släp 36-38 fot = motsvarande blytacklet OF!
MVHSenast ändrad av Muskytracker; 2009-12-11, 19:45.
Kommentera
-
Var just och tog en whisky med yrkesfiskepolarn, attans vad vi kan lära av varandra! De hade under 6 timmars driftande av linorna i snitt fisk på var tionde krok. Hans sista kommentar innan jag lämnade; Om ni fiskat där vi befann oss de senaste dagarna hade ni haft påslag, med 10-12 spön riggade, i varje parti och sekund! Kul! Fick honom själv att prova laxfisket med linor efter vårt goda laxfiske som sportfiskare. Att gynna en småskalig fiskare är lika viktigt som att sänka en trålare! Kom ihåg senaste meningen innan ni dissar mig och förstå betydelsen av den!Senast ändrad av Muskytracker; 2009-12-11, 19:50.
Kommentera
-
tankar...
Ursprungligen postat av Muskytracker Visa inläggAtt gynna en småskalig fiskare är lika viktigt som att sänka en trålare! Kom ihåg senaste meningen innan ni dissar mig och förstå betydelsen av den!
Men så länge det finns en efterfråga så kommer folk bryta mot förbud. Se bara på olagliga hajfisket som drar in mest svarta pengar efter knarket.
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av minstfarlig, 2024-08-28, 18:46
|
5 svar
646 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av RK99