Hjälp med val av Ekolod - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hjälp med val av Ekolod

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Lowrance 135:an är det vassaste svartvita lodet på marknaden. Vi hade ett sådant i trollingbåten innan vi bytte det mot ett 510 som har allt man behöver. Har oxå ett 125 lod. Skillnaden mot 135 är uteeffekten och att det inte går att koppla in i nätverk. Men vill man inte koppla ihop allt räcker 125:an väldigt långt. Den lägre effekten är inget som märks vid vanligt fiske.

Att Lowrance släppt en ny serie var nyheter för mig. Måste kollas in.
    Mvh Micke

Kommentera

Men ni pratar ju i samma prisklass för svartvitt när jag säljer mitt i färg (som är lättare att se täthet i stim och botten osv på) Och då en kanonGPS på köpet
      Egenföretagare: www.aktiviteterstockholm.se och www.tonox.se
      Och såklart på; Sveriges snabbast växande sportfiskesajt www.fisheco.se
      Ni når mig på mejl andreas@aktiviteterstockholm.se

Kommentera

Nja, inte riktigt Andreas. Olssons tar 2995:- för 135:an och 2595:- för 125:an. Men däremot är dina grejer riktigt bra till ett bra pris. Ekolodsdelen motsvarar ett 510 och den är en riktigt bra sillbio. Hade jag haft pengarna hade jag köpt dina grejer direkt. Hade passat ypperligt i VJ-båten.
        Mvh Micke

Kommentera

Kör själv med LCX-112C och är nu jättenöjd.
          Hadde lite strul i början men fick nytt ekolod och nu funkar allt som det skall.
          På kartplottarsidan har jag en Globalmap 8200C, samma där, i dagsläget nöjd.
          Laxfiskare, laxätare, laxnjutare, och för sjukligt fanatiska laxkramare är jag, förmodligen en laxprovokatör.
          http://scandinavian-trolling.blogspot.se

Kommentera

Ursprungligen postat av jotho Visa inlägg
            Tjena alla stor fiskare..

Måste in handla ett nytt ekolod till skutan..Skulle vilja ha lite tips på bra ekolod för trolling...och va ni själva kör med för nått?

MvH Johan
            Kör själv med Lowrance.
            Skulle du gått och köpt dig S/V TV i dag? Troligtvis inte och det finns en anledning till det. Det är mycket mer detaljerat att se en färg-skala framför en grå-skala. Du har betydligt lättare att urskillja små detaljer i färg än i grått. Det gäller oxå i högsta drad en ekolodsbild även om det inte är så komplicerade bilder man skall tyda (gämfärt med fotografiska bilder). Dock, man slipper att stirra nära det S/V lodet i dagsljus om man har ett färglod. Dessutom kan färgskalan ställas om så att den passar ditt behov/ dina ögon t.ex.
            Ett X-510 som är föreslått här håller gott för ditt fiske då du redan har en GPS/kartplotter.
            Dessutom så är Lowrance ett av de mest användarvänliga instrument som finns i dag, det har tester visat så det är inte bara min erfarenhet som säger det.
            X-510C har 2400W p-p uteffekt och en bredstrålande 200 kHz givare som oxå passar för trolling
            Så länge du inte skall ner till 50-100 m för havsfiske/bottenfiske räcker lodet mer än väl för det vanliga fisket + trollingfiske. (annars satsar du på X-515C som oxå har 50 kHz för större djupseende) 200 kHz frekvensen detekterar fisk i spigg-storlek och att se betesfiskstimmen är lika enkelt som att se stackmolnen på himlen...
            Mvh Flodström
            Flyfishing for salmon

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av minstfarlig, 2024-08-28, 18:46
            5 svar
            634 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg RK99
            av RK99

Arbetar...
            X