Hjälp med val av Ekolod - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hjälp med val av Ekolod

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Hjälp med val av Ekolod

Tjena alla stor fiskare..

Måste in handla ett nytt ekolod till skutan..Skulle vilja ha lite tips på bra ekolod för trolling...och va ni själva kör med för nått?

MvH Johan

ekolod för trolling då är väl GPS det viktigaste för att kunna snurra tillbaka till huggställena.

Jag har ett par riktigt bra grejer till salu pga ett problem jag så fint fixat åt mig själv;

Antingen ett X67c helt nytt och oanvänt plomberad kartong. 2.000:- (nypris ca 3600-4000:-)
    Eller Lowrance 522c igps med sprillans ny givare 4.500:- (nytt 8-9000:-, mälaren, hjälmaren sthlmskärgård ingår ej men säljes separat)

Anledningen till mitt problem är att jag ska ha två ekolod i båten och behöver två olika frekvenser på givarna.
    Egenföretagare: www.aktiviteterstockholm.se och www.tonox.se
    Och såklart på; Sveriges snabbast växande sportfiskesajt www.fisheco.se
    Ni når mig på mejl andreas@aktiviteterstockholm.se

Kommentera

Ursprungligen postat av Push-Up Visa inlägg
      ekolod för trolling då är väl GPS det viktigaste för att kunna snurra tillbaka till huggställena.

Jag har ett par riktigt bra grejer till salu pga ett problem jag så fint fixat åt mig själv;

Antingen ett X67c helt nytt och oanvänt plomberad kartong. 2.000:- (nypris ca 3600-4000:-)
      Eller Lowrance 522c igps med sprillans ny givare 4.500:- (nytt 8-9000:-, mälaren, hjälmaren sthlmskärgård ingår ej men säljes separat)

Anledningen till mitt problem är att jag ska ha två ekolod i båten och behöver två olika frekvenser på givarna.

jo men jag har en GPS med bra karta i å allt men vill ha ett riktigt bra ekolod så jag ser betesfisken.Har ett ekolod idag som sitter orginal i båten men den är ingen höjdare..

ska gå in å kolla på dina grejer på nätet så åter kommer jag..=)

Kommentera

Vill nog ha en 5tums skärm

Kommentera

Lowrance LMS-522 har en 5,4” superskarp 480x480 pixels TFT färgdisplay.

Det är ett bra pris på ett kanonlod om du blir sugen. Köper du en givare extra har du det som portabelt om du behöver det framöver.
          Andra är oxå välkomna att köpa såklart!
          Egenföretagare: www.aktiviteterstockholm.se och www.tonox.se
          Och såklart på; Sveriges snabbast växande sportfiskesajt www.fisheco.se
          Ni når mig på mejl andreas@aktiviteterstockholm.se

Kommentera

Rätt att satsa på en 5-tummare. Det är ganska lagomt. Enligt mig är det bara Lowrance eller Eagle som duger för vettiga pengar. Färg eller svartvitt?
            Olssons fiske har kanonpriser på Lowrance svartvita just nu. Om du vill ha färg och Lowrance är det tyvärr bara Hds som gäller nu. Bra lod men kostar lite mkt. Eagle har färglod med den äldre tekniken till bra pris. Men du får räkna med lite simplare kontakter än på Lowrance. Eagle är ju deras lågprismärke.
            Bildkontrast, uteeffekt och upplösning är av högsta kvalitet på dessa märken.
            Satsa på nåt med minst 320x320 pixlar men helst 480x480.
            Mvh Micke

Kommentera

Ursprungligen postat av tre S Visa inlägg
              Rätt att satsa på en 5-tummare. Det är ganska lagomt. Enligt mig är det bara Lowrance eller Eagle som duger för vettiga pengar. Färg eller svartvitt?
              Olssons fiske har kanonpriser på Lowrance svartvita just nu. Om du vill ha färg och Lowrance är det tyvärr bara Hds som gäller nu. Bra lod men kostar lite mkt. Eagle har färglod med den äldre tekniken till bra pris. Men du får räkna med lite simplare kontakter än på Lowrance. Eagle är ju deras lågprismärke.
              Bildkontrast, uteeffekt och upplösning är av högsta kvalitet på dessa märken.
              Satsa på nåt med minst 320x320 pixlar men helst 480x480.
              Mvh Micke

okej jo jag såg att olssons hade lite..svartvitt duger gott..men hur många watt ska man helst ha ?

Kommentera

Lowrance har kommet med en ny serie med 5" ekkolodd og ekkolodd/plottere.
                Heter Mark og Elite med svarthvitt og fargeskjermer. For de som synes HDS blir for dyrt vil disse modellene være et godt alternativ. En 83/200kHz versjon er bra til trolling.

http://www.lowrance.com/Products/Mar...-Elite-Series/

Kommentera

Kolla om någon butik rear ut Lowrance X510C ett av de bästa ekoloden på senare tid och då det utgått lär det bli rea pris eller om någon säljer beg, hursom ett kanonlod för dina behov.

Ska du köra på monokromt så leta efter Lowrance X135 bra lod för att vara monokromt och mer än nog med uteffekt för våra vatten, X125 funkar också men lite plus för 135.an.

HDS loden är kalas men som sagt inte direkt billiga men jag är kanonnöjd med min HDS 10 både med lodet och plottern.

Kommentera

Jag rekomenderar det jag har i min båt, det är ett Lowrance lcx111c med 10" skärm. Är supernöjd med detta och har du råd så köp ett med stor skärm då kan du köra split screen och på så sätt ha lod o gps samtidigt på en riktig skärm utan att använda förstoringsglas.
                    /Crille

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av minstfarlig, 2024-08-28, 18:46
                    5 svar
                    634 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg RK99
                    av RK99

Arbetar...
                    X