Gäddtrolling i Insjö! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gäddtrolling i Insjö!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Gäddtrolling i Insjö!

Hej!

Tänkte höra hur långt in på vintersesången fisken är hugvillig pelagiskt.
    Hur kallt kan det vara som kallast ?

Osv.....

Tacksam för svar!
    gillar fluga! Även jerkbeit!

Vi kör fortfarande här uppe (Ö-vik) och det är 0,7 grader i ytvattnet.

Kommentera

Så länge det är öppet vatten så hugger de, bara att försöka anpassa beten och hastighet till vilket humör de är på för dagen. Testa gärna att flötestrolla med betesfisk, är riktigt hett denna årstid!
      www.hellfish.se

Kommentera

Tackar för svaren!

Är sjukt sugen nu =)
        gillar fluga! Även jerkbeit!

Kommentera

I Göteborg är det helt sjukt dött. Lagt ner timmar i varenda vik i sjön och inte ett hugg. Trots att vi varierat hastigheten så mycket det bara går och provat alla tänkbara beten. Enda sättet att nå dom är på trolling med mjukbeten som går djupt, minst 7-10m iallafall. Vattentemperaturen ligger strax över 4 grader ( i ytan ) Dom står väl och trycker i någon håla i sjön :/

Kommentera

innan isen la sig här så var det beten med mycket rörelse så långsamt det gick som fungerade bäst... Sen fick vi lite på isen till en början men senaste 3 turerna har varit riktigt dåliga... skyller på skitvädret... -7 grader, 15cm is och snö. mulet och kyliga vindar.... Det var inte en fröjd att köra bompass idag...
            http://mortasfiske.blogspot.com

Kommentera

Märkligt vad det skiljer mellan vatten. Tvärt emot vad alleborg skrev så hade jag ett mycket bra trollingfiske i gbg-området i lördags. 6 gäddor mellan ca 2-5kg på ett 3timmars pass under förmiddagen. 5 av dem kom på westinare och butch som var oblyade. En tog på djuprig på 6m. Trollade i 1,7 - 2,0 knop. Kör på!

Kommentera

prova

Prova djupkanter där det är mycket betesfisk vettja!

Kommentera

Ursprungligen postat av M i c k e Visa inlägg
                  Märkligt vad det skiljer mellan vatten. Tvärt emot vad alleborg skrev så hade jag ett mycket bra trollingfiske i gbg-området i lördags. 6 gäddor mellan ca 2-5kg på ett 3timmars pass under förmiddagen. 5 av dem kom på westinare och butch som var oblyade. En tog på djuprig på 6m. Trollade i 1,7 - 2,0 knop. Kör på!
                  Precis sånt fiske, med de betena hade jag här för snart 2 månader sen, dock toppade jag oftast runt dryga 4kg. När det blev kallare(isen låg vid isättningplatsen) var det 4-play som fungerade absolut bäst, butchen går dåligt(som en stel pinne) i låg fart.. även Westin tappar gången ganska mycket... Jag körde så långsamt det gick på tomgången och ofta kom huggen på paravan/innerkurva. Fiskade i en insjö över ett konstant djup på ca 6-8 meter, ett område på kanske 700x500 meter, resten av sjön är 2-4m djup i grova drag.

Hoppas det kan hjälpa lite. Är absolut inget proffs utan talar bara utifrån mina egna erfarenheter, så att säga!
                  http://mortasfiske.blogspot.com

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av minstfarlig, 2024-08-28, 18:46
                  5 svar
                  646 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg RK99
                  av RK99

Arbetar...
                  X