Dum fråga om löjskallar - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Dum fråga om löjskallar

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Dum fråga om löjskallar

Lägger detta i trollingdelen eftersom jag förmodar att ni som läser här kan trolling och därmed löjskallar. Det gör nämligen inte jag ... alls.

Jag fick någon skum, fantasi-artad tanke om att helst "jigga" eller i alla fall spinnfiska med död löja med hjälm, i jakt på abborre och gös. Vad tros om detta? Sjunker skallarna så det skulle kunna gå att använda ett störtkruksförsett löjoffer som gös-jigg? Skulle det kunna gå att få någon vettig gång på en dylik lösning vid jigg- eller spinnfiske? Eller ska jag bara släppa tanken lika snabbt som den ploppade upp?

Sysslar inte med trolling, så jag vet ingenting om löjskallar i praktiken.

finns dom i metall vilket jag har en svag känsla av att jag har sett nånstans så borde det väl funka.. finns ju inget som säger att man inte kan göra så.. go for it dude
    [FONT="Book Antiqua"]Det är tur man har en hobby [/FONT]

[FONT="Lucida Sans Unicode"]Esox Lucius[/FONT]

Kommentera

Sök efter Drakowitch riggning så får du tips hur du gör en enkel hållare för jiggning med betesfisk

Kommentera

Det funkar faktiskt med en vanlig löjskalle. Ett tips är att du sätter en Action Disk framför betet. Då blir det en bra gång. Blya linan strax framför betet och disken. Brorsan har kört denna riggning flera gånger och tagit ett antal rejäla abborrar på det. Borde även funka för gös.
        Men med Drakowitch riggningen tror jag betesfisken håller bättre för flera kast.
        Mvh Micke

Kommentera

finns en löjskalle som heter vectra och dom borde funka finns hos http://www.teamsushi.se/
          den som heter vertikal borde funka

http://teamchar.blogspot.com/

Kommentera

Tackar för svaren. Får experimentera lite och återkomma.

Ursprungligen postat av team char Visa inlägg
            finns en löjskalle som heter vectra och dom borde funka finns hos http://www.teamsushi.se/
            den som heter vertikal borde funka
            Det verkar ju kunna funka klockrent. Ska helt klart testas.

Kommentera

Det känns som att alla metoder med betesfisk är bra oavsett hur de fiskas. JAg tror absolut att din ide är värd att prova. Drakovic är nog bäst alternativet dock. Lite som fireball fast med bättre säkringav fisken som gör den kastbar.

Kommentera

Gjorde en liten patentare igårkväll. Klippte av kroken på ett jigghuvud, precis innan böjen. Knöt därefter en rätt kort stump nylonlina (inte det bästa materialet kanske, men jag tog vad jag hade tills hands för tillfället) i öglan på jiggskallen, och en trekrok i andra änden (tänkt att sättas i offrets rygg). Satte också ett beteslås i öglan för att sätta det beteslås som jag har i linänden i. Tanken var att jag skulle dekapitera en löja och helt enkelt sticka in resterna av jiggskallens krok framifrån, där huvudet suttit, och sedan låsa fast kroppen med trekroken. Definitivt ingen optimal lösning, men det slängdes ihop på några minuter. Ska testa vid tillfälle.

Kommentera

En bit koppartråd och du har en Drakovic rigg.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av minstfarlig, 2024-08-28, 18:46
                  5 svar
                  589 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg RK99
                  av RK99

Arbetar...
                  X