gös trollning - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

gös trollning

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• gös trollning

hej jag köpte en båt i sommras med några polare och la i den i en sjö där där jag har hört att det fanns rättså fina gösar.Vi la ut båten och började dragga men vi har inte fått en gös och vi fiskar mycket och man hör att det har ändå tagits gösar där hela sommaren.

Så nu undrar jag om jag kan få några bra tips tex. drag och sånt för jag undrar vad vi gör för fel men vi har ändå tagit mycket gädda där men inte en ända gös

nilsmaster incvible 12 cm

Kommentera

Ursprungligen postat av antmeister94 Visa inlägg
      hej jag köpte en båt i sommras med några polare och la i den i en sjö där där jag har hört att det fanns rättså fina gösar.Vi la ut båten och började dragga men vi har inte fått en gös och vi fiskar mycket och man hör att det har ändå tagits gösar där hela sommaren.

Så nu undrar jag om jag kan få några bra tips tex. drag och sånt för jag undrar vad vi gör för fel men vi har ändå tagit mycket gädda där men inte en ända gös
      Det absolut vanligaste problemet vid göstrolling är farten! Man brukar oftast köra för fort! vet inte om du har koll på hur fort ni brukar trolla?

Men oftast ska det gå betydligt mycket saktare än vid gäddtrolling! Är svårt att säga en exakt fart, det brukar variera från dag till dag och sjö till sjö. Men 0.8-1.5 knop brukar dom flesta hävda är en bra riklinje! Men ingen regel utan undantag!

Där jag fiskar gös mest är vattnet lite grumligt så där brukar skrikiga färger regera! Men har även fått på naturliga färger ibland! Nilsmaster 15 cm brukar funka bra för mig. Även westins jätte (17cm) Har funkat bra! Sen Mann's stretch 15+ och 20+.

Men då jag mest trollar ljumna sommarkvällar så brukar jag inte satsa så hårt på att fiska jättedjupt utan mellan 2-5 meter! Nu på hösten misstänker jag att gösen börjar leta sig mot djupare platseer i sjön!

Kommentera

Möckeln eller??

Ursprungligen postat av antmeister94 Visa inlägg

Tja! Har ni båten i Möckeln lr?
        Som nån redan sagt, sakta ner.. går båten för fort på tomgång (om ni kör med motor) ta en ikeakasse, knyt den bakom båten så får ni ner farten..

Har fiskat gös i Möckeln några ggr och då har det varit sakta, sakta som funkat iaf!!

Leta upp djupare partier i sjön och kör över dom.. hittar ni större stim med betesfisk är det oxå ett säkert ställe att testa på!!

Vi har kört med NilsMaster 15cm och Stormwobblers i ljusa/skrikiga färger.

Mvh Robban.

Kommentera

jag bor 2-3 mil från möcklen typ men jag fiskar i en sjö som heter hängasjön.Men tackar för tipsen ska jag lägga på minnet

Kommentera

Hej är det ej bra fiske från land i möcken
            skit fiske på er alla

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av minstfarlig, 2024-08-28, 18:46
            5 svar
            646 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg RK99
            av RK99

Arbetar...
            X