Trolling på vänern. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Trolling på vänern.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Kan ju säga att sist jag var ute på vänern var i början av Juli. Utgång från jeppes typ där jag har min båtplats. Hade strålande sol och nästan stilla vatten. Fiskekläderna bestod av ändast kalsonger och flytväst. 25 grader varmt i ytvattnet. Jag fiskade i ca 2 timmar denna förmidda innan jag fått tre godkända och släppt tillbaka lika många försmå + några bomhugg och en gädda. Alla fiskar utan gäddan högg på rigg mellan 15 och 20 meter. Kan dock tillägga att ingen var någon jätte utan att samtliga godkända var 63 cm och alla försmå var 57-59. Fisk sluta fiska efter jag fått tre då jag var själv ute i båten.
    Det roliga är att det skrevs mycket då om hur dåligt fisket var. Det jag vill säga med detta inlägg är att det går hur bra som helst att trolla lax då det är varmt i vattnet. Gäller bara att hitta dem och oftast att fiska djupt.
    Tänkte försöka göra ett försök nästa vecka om väder och vind tillåter, Har ju rapporterats om lite fångst nu så det känns som rätt läge att göra höst premiären för iår.

Kommentera

Vattentempen

Är det nån som vet ungefär vad vattentempen är i Vänern nu?
      3,5 veckor till fiskepremiären i Vänern.

Kommentera

Enligt SMHI är det 12 grader maximum (varmast mitt ute i Värmlandssjön). Runt 11 grader längre in mot skärgården. Enligt SMHI.

Jag skulle säga runt 12 grader

Kommentera

Drago: Fisket har börjat komma igång lite i Melleruds-trakterna. Alltså södra Dalbosjön. Så när du kommer borde fisket vara riktigt på G i hela sjön! De kalla nätterna och blåsten vi haft ett tag nu kyler av ganska bra i vattnet. Själv har jag inte varit och testat än, men det blir nog snart.
          Mvh Micke

Kommentera

Det var mellan 13-13,5 grader i ytan den 8:e Oktober

Kommentera

Hur går fisket i norra vänern?? Har letat efter sidor med rapporter från karlstad kristinehamn områdena men hittar inget.. Nån som vet någon bra sida.

Mvh

Kommentera

Kolla www.grumstrolling.se. Där brukar Kalle Abesparr rapportera om allt han hör. Men än så länge verkar fisket ganska kasst häruppe. Du får tanka och ladda 25-30 sjömil söderut.
                Mvh Micke

Kommentera

12grader i ytan runt Hammarö idag.
                  10st båtar som utgick från lillängen lyckades bärga 1st lax

Kommentera

Grumstrolling verkar det som att kommer skrivas lite i, tack för tipset.
                    Som det ser ut nu så får det nog bli å ta bilen ner i södra vänern nästa gång jag kommer hem. Fast mycket kan ju hända på några veckor.

Mvh

Kommentera

Knappa 3 veckor till.........
                      Kommer att bo på Askeviks stugby norr om Mariestad och åka ut på sjön därifrån.
                      Kan nån tipsa om bra ställen att pröva i dom vattnen?Ute runt prejbådan,fällegrund,marpilen osv.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av minstfarlig, 2024-08-28, 18:46
                      5 svar
                      643 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg RK99
                      av RK99

Arbetar...
                      X