Kan ju säga att sist jag var ute på vänern var i början av Juli. Utgång från jeppes typ där jag har min båtplats. Hade strålande sol och nästan stilla vatten. Fiskekläderna bestod av ändast kalsonger och flytväst. 25 grader varmt i ytvattnet. Jag fiskade i ca 2 timmar denna förmidda innan jag fått tre godkända och släppt tillbaka lika många försmå + några bomhugg och en gädda. Alla fiskar utan gäddan högg på rigg mellan 15 och 20 meter. Kan dock tillägga att ingen var någon jätte utan att samtliga godkända var 63 cm och alla försmå var 57-59. Fisk sluta fiska efter jag fått tre då jag var själv ute i båten.
Det roliga är att det skrevs mycket då om hur dåligt fisket var. Det jag vill säga med detta inlägg är att det går hur bra som helst att trolla lax då det är varmt i vattnet. Gäller bara att hitta dem och oftast att fiska djupt.
Tänkte försöka göra ett försök nästa vecka om väder och vind tillåter, Har ju rapporterats om lite fångst nu så det känns som rätt läge att göra höst premiären för iår.
Det roliga är att det skrevs mycket då om hur dåligt fisket var. Det jag vill säga med detta inlägg är att det går hur bra som helst att trolla lax då det är varmt i vattnet. Gäller bara att hitta dem och oftast att fiska djupt.
Tänkte försöka göra ett försök nästa vecka om väder och vind tillåter, Har ju rapporterats om lite fångst nu så det känns som rätt läge att göra höst premiären för iår.
Kommentera