Inomskärs trollning efter havsöring västkusten - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Inomskärs trollning efter havsöring västkusten

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Inomskärs trollning efter havsöring västkusten

hej!
    vad är det för drag som gäller ? / wobbler?

jag har fått en del hugg på viking drag 10 gram. när jag trollar nära land gärna men sand fläckar under.

men jag tappar väldigt många hugg ? hur ska jag göra för att minimera antalet tappade?

jag har lin-utlösaren på super känslig är de bra dåligt?

ska jag baka upp men motorn när de hugger?

mvh eric

Använd mindre eller riktigt små wobblers som Strike pro och liknande i naturfärger kanske Rapala med den lätta snabba gången.
    Vid mörkare förhållanden kan du lägga in mer färg.
    Om du använder utlösare bör du sätta dem medelhårt absolut inte för löst de är vad som krokar fisken!!
    Och som vanligt använd KEMVÄSSAD japansk krok dra dem över tummen om de inte greppar släng dem, mvh och lycka till.
    PS testa en 3 tums APEX plastsked skulle inte förvåna mej ett skit om den förvånar dej!
    I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

okej. tack jag har fått en del öring men det har varit mindre fiskar.

jag har fått för mig mina 3:re krokar inte är bra kan du länka nga som är bra om du vet.

ska de vara små krokar ?

Kommentera

Ursprungligen postat av TAMTAM Visa inlägg
        Använd mindre eller riktigt små wobblers som Strike pro och liknande i naturfärger kanske Rapala med den lätta snabba gången.
        Vid mörkare förhållanden kan du lägga in mer färg.
        Om du använder utlösare bör du sätta dem medelhårt absolut inte för löst de är vad som krokar fisken!!
        Och som vanligt använd KEMVÄSSAD japansk krok dra dem över tummen om de inte greppar släng dem, mvh och lycka till.
        PS testa en 3 tums APEX plastsked skulle inte förvåna mej ett skit om den förvånar dej!
        tack ska man byta krokar lr duger orginal krokarna? små stora?

Kommentera

Tjena,

Precis som Tamtam föreslår är små wobblers vassa. Personligen har jag lyckats bra med Nils Master och rapala X-rap. Båda dessa levereras med hyffsade krokar - ändå är det läge att byta om du har möjlighet,Owner 36BC har jag lyckats med men det finns säkert andra alternativ. Kolla också fjäderringarna och byt dem till rostfria, gärna dubbla (två på rad). Sen är det nog så att man får acceptera några tappade fiskar trots fina krokar!

Lycka till

/Fredde

Kommentera

Hej

Jag använder Bomber 15a med 2'or (krok) samt NK mag och Ismo mag med 2/0 eller 3/0. Kör även en del med APEX 4,5" med orginal krok. Har faktiskt inga problem med tappade fiskar. Jag sätter linorna ganska hårt i utlösarna vilket innebär att jag ibland inte märker att mindre fisk har tagit betet. Jag har tyvärr inte hittat en bra lösning på det problemet.

Kommentera

testa 4or eller 6or bör passa utmärkt balansera krok mot bete dvs exv en 3 tum APEX fyra eller liten Strike Pro sexor lycka till de fina detaljerna gör sitt lovar mvh och lycka till där på västkusten

Kommentera

Ursprungligen postat av eric145 Visa inlägg
                okej. tack jag har fått en del öring men det har varit mindre fiskar.

jag har fått för mig mina 3:re krokar inte är bra kan du länka nga som är bra om du vet.

ska de vara små krokar ?
                Owner Gamakatsu fina grejor mvh

Kommentera

Ursprungligen postat av TAMTAM Visa inlägg
                  Owner Gamakatsu fina grejor mvh
                  tack:p

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av minstfarlig, 2024-08-28, 18:46
                  5 svar
                  646 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg RK99
                  av RK99

Arbetar...
                  X