Vänern 4-5maj - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vänern 4-5maj

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Vänern 4-5maj

hade tänkt mig en tur till vänern med övernattning på måndag till tisdag...
    nåns om har koll på¨varit fisket varit bra senaste tiden? laxhall eller baggerud är de väl valen står imellan i förstahand. eventuelt spiken om de verkar blåsa förmycke väst så man får lite lä. tipps någon?

även tipps om billigt boende mottages med tacksamhet. boende i baggerud har ja koll på men inte laxhall o spiken...
    ---------------------------------------------------------------------------------------
    Team Pikings

Du har bra fiske i Dalbosjön och du hyr stuga Örnäs camping Åmål,har haft bra fiske där varje gång,Baggerud har spårat ur och inte så bra, enormt mycke nät och på dom bästa ställena naturligtvis.Det var bättre förr men då var det mera lax oxå idag tror jag dom skiter i och fenklippa alla och släpper igenom en hel del av lathet.
    Jig-fishing är roligast.

Kommentera

Ursprungligen postat av LazziLax Visa inlägg
      Du har bra fiske i Dalbosjön och du hyr stuga Örnäs camping Åmål,har haft bra fiske där varje gång,Baggerud har spårat ur och inte så bra, enormt mycke nät och på dom bästa ställena naturligtvis.Det var bättre förr men då var det mera lax oxå idag tror jag dom skiter i och fenklippa alla och släpper igenom en hel del av lathet.
      dessvärre helt fel sida av sjön känns lite för långt att åka... kan inte komma iväg förrns 09 på måndag och behöver komma hem skapligt på tisdagen så vill inte gärna förlora massor med fisketid på resan....
      ---------------------------------------------------------------------------------------
      Team Pikings

Kommentera

ok ta Baggerud och trolla riktning Hammarö min grabb är i dag och i morgon på Väner Trophy och fått lax på den sidan jag kan inte hjälpa dig mera just nu.
        Jig-fishing är roligast.

Kommentera

Fiskade vid Baggerud och upp mot Kristinehamn idag. Fick 1 godkänd lax + 1 hugg. En kompis fick 2 godkända + att han tappade en stor lax. Annars verkar det vara lite blandade fångster i båtarna just nu. Så prova det området du. Ett tips: Fiska inte för djupt för då får gäddorna tandvärk Blev av med flera Tomic för en vecka sen

Kommentera

oki... hammarö dvs den ön som ligger söder karlstad? dvs NV från baggerud?
            hur djupt är inte för djupt då?=) vill ju inte mata gäddorna med krokar i onödan=P
            blir väl som så¨att om vindarna verkar snälla så blir de baggen... 8-9 på måndag e lite i värsta laget så får väl hoppas på att dom minskar prognosen....

lär väl inte vara så enormt fullbokat runt ikring så de e försent att boka stuga imorrn eller kanske rent av på söndag?
            Team Pikings

Kommentera

Ja vi fiskade NV från Baggerud och kompisen fiskade V om Baggerud. Vi blev av med grejerna på 8 - 10 m. Man ser mycket gädda på de djupen nu. Laxen verkar gå lite högre. Vi och kompisen fick på oblyade Bomber i ytan. Men vi såg flera fina laxar på ekolodet som gick ner från djupriggslodet på 6 m.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av minstfarlig, 2024-08-28, 18:46
              5 svar
              636 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg RK99
              av RK99

Arbetar...
              X