Jo jag sneglar ju runt på trollingmotor i 15 hk klassen, hittade en 4t som ja tycker verka vettig, men det är ju ingen elstart på denna o därmed ingen generator antar jag?... det är ju en del belysning etc etc på båten som kommer dra en del ström, hur fan ska jag göra med motorvalet?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
manuell motor till trolling?
Collapse
X
-
Har liknande setup och jag har löst det så att vi har 1 dedikerat startbatteri och, i vårt fall, 1 förbrukningsbatteri (går ju med fördel ha flera om det krävs).
Dessa sitter med automatisk omkopplare så att startbatteriet är "skyddat" och all instrumentering/belysning/riggar går på förbrukningsbatteriet.
Detta som en säkerhetsåtgärd för att alltid ha ström till att starta stora motorn. Dock har jag hittills inte varit med om att det dragit slut på ström såvida man inte kopplar in en fet kylbox eller liknande.
Webb - www.teamtrogdor.se
Blogg - blog.teamtrogdor.se
Facebook - www.facebook.com/TeamTrogdor
Twitter - www.twitter.com/TeamTrogdor
-
knota
Ursprungligen postat av Adamzki Visa inläggJo jag sneglar ju runt på trollingmotor i 15 hk klassen, hittade en 4t som ja tycker verka vettig, men det är ju ingen elstart på denna o därmed ingen generator antar jag?... det är ju en del belysning etc etc på båten som kommer dra en del ström, hur fan ska jag göra med motorvalet?
Kommentera
-
knota
Ursprungligen postat av Adamzki Visa inläggja är inte så tekniskt lagd om man säger så... brorsan får fixa om det bara är möjligt! för det är en specifik beg motor jag kikat på o d är ingen elstart..
Kan även sitta på motorn fast den inte har elstart.
Kommentera
-
Köp den nya Suzuki High Thrust 10an med elstart och eltilt samt 12A generator värt varenda öre lovar!
Skulle jag göra själv om det inte vore för den utmärkta Yamaha HT 8an som redan sitter där, riktigt bra grejor men lite klen generatorSenast ändrad av TAMTAM; 2009-04-16, 17:43.I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av minstfarlig, 2024-08-28, 18:46
|
5 svar
613 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av RK99