byggtråd trolling utrusning - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

byggtråd trolling utrusning

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• byggtråd trolling utrusning

är intresserad av ideér och lite tänk!
    alla som har lust att ge lite ris och ros

kolla egentillverkade detaljer på ( www.teamflatline.zoomin.se )

kan vara kul och höra lite synpungter!

mvh:team flatline

Seg sida! Hittades inte ens vid första försöket.
    Kör texterna i stavningskontroll och prova dra ner bildstorlekarna, de tynger ner ganska mycket.
    Bilder på egentillverkade prylar finns det gott om. Vill du veta vad jag tycker om dem vill jag nog provköra först.
    Annars måste jag väl säga att det visst finns plats för en trollingbloggsida till...

Kommentera

hemsida

då tror jag att du är den första jag hört som har problem med det ! har kollat sidan med olika datorer med olika bandbred och det funkar klockrent!! (kanske en slö dator)

Kommentera

Såg ganska bra ut du verkar veta vad du gör men om du vill sälja i framtiden blir nog svårt nog en hel del arbete nerlagt pengar jag inte tror folk vill betala dessvärre finns allt för mycket färdiga bra grejor att köpa.
        Säger så här utnyttja det som finns färdigt och sätt ihop dina egna kompositioner av detta, kommer man långt med tro mej lycka till och mvh
        I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

dyrt

jo nog kostar grejerna lite att tillverka! men jag jobbar md metallbearbetning så jag får tag på marerial billigt och får låna maskiner gratis på jobbet!
          kommer en prototyp på djupriggar innom kort oxå!

självklart i aluminium (vikt sitter runt magen inte på båten)

hehehehe

Kommentera

Kul grejor, vilken mast skall du koppla till linhjulet?
            How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Ursprungligen postat av Team flatline Visa inlägg
              jo nog kostar grejerna lite att tillverka! men jag jobbar md metallbearbetning så jag får tag på marerial billigt och får låna maskiner gratis på jobbet!
              kommer en prototyp på djupriggar innom kort oxå!

självklart i aluminium (vikt sitter runt magen inte på båten)

hehehehe
              Bygger du för eget bruk enbart spelar ju inte arbetstiden någon roll, värt det om det blir bra och funkar (också bra!)
              Själv utnyttjar jag det som är färdigt lägger till lite egna konstruktioner då jag blandar olika fabrikat av grejor för att få det att passa och funka.
              Tillverka egen rigg? nja gillar du att leta olika special material (som bromsbrickor och liknande samt andra specialdelar) och inte har något emot att stå bakom svarven och fräsen i timmar lycka till får du ihop det posta bild!
              Söker du delar av olika slag PMa kanske jag kan hjälpa, mvh och lycka till

Kommentera

ideér

jo det är kul med lite egna ideér och när man har så pass mkt hjälp på elekronik sidan så tycker jag att det är roligt och eget!! men helt klart är ju att grejerna måste tåla alla slags väder och vind!!

TAM TAM tack för inbjudan på matreal det kan alltid behövas något speciellt!! hör av mig om jag behöver något!!

har inte ricktigt bestämmt mig i frågan om jag ska ha linhjulen på masten eller på taket?? har inte någon erfarenhet att att ha dom på taket men har sett andra som har det och det ser intressant ut!! men jag vill ju ha allt portabelt!! det ska gå att ta bort lätt om man känner för att åka ut och bada med ungarna eller nått.
                jag har tagit fram en mast i aluminium rör med rostfri överliggare och rostfria taljor! men frågan blir ju hur lihjulen ska sitta!

Kommentera

Ursprungligen postat av Team flatline Visa inlägg
                  jo det är kul med lite egna ideér och när man har så pass mkt hjälp på elekronik sidan så tycker jag att det är roligt och eget!! men helt klart är ju att grejerna måste tåla alla slags väder och vind!!

TAM TAM tack för inbjudan på matreal det kan alltid behövas något speciellt!! hör av mig om jag behöver något!!

har inte ricktigt bestämmt mig i frågan om jag ska ha linhjulen på masten eller på taket?? har inte någon erfarenhet att att ha dom på taket men har sett andra som har det och det ser intressant ut!! men jag vill ju ha allt portabelt!! det ska gå att ta bort lätt om man känner för att åka ut och bada med ungarna eller nått.
                  jag har tagit fram en mast i aluminium rör med rostfri överliggare och rostfria taljor! men frågan blir ju hur lihjulen ska sitta!
                  Om du har HT båt klockrent på taket ALLT ska skötas från sittbrunn inget springande på fördäck annat än i hamn, absolut förbjudet område i öppen sjö!
                  Funkar utmärkt tro mej
                  Kolla bilden mast/spridarbom och spolar på T-toppen lossas med korsmuttrar (inga verktyg) totalt ca 6 st och plockas bort helt för finåkning dock ttoppen med spöhållarna är permanenta.
                  WA båtar och styrpulpetare då kan man ha spolarna på masten (i värsta fall) HT på taket

Kommentera

Glömde bilden.......
                    Bifogade filer

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av minstfarlig, 2024-08-28, 18:46
                    5 svar
                    636 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg RK99
                    av RK99

Arbetar...
                    X